Hlavní navigace

DisplaySearch: Prodeje televizí se v roce 2012 propadly o 6 %

29. 3. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © Yuri Arcurs - Fotolia.com
Analytická společnost DisplaySearch zveřejnila výsledky trhu televizorů za uplynulý rok. Jak se dařilo jednotlivým výrobcům a technologiím?

Ve čtvrtém čtvrtletí 2012 zaznamenal televizní trh nepatrný meziroční nárůst o 0,6 %, ale vzhledem k nepříznivým makroekonomickým podmínkám v průběhu celého roku výrobci v celkovém součtu prodali pouze 233 milionů televizorů, tedy o 6 % méně než v roce 2011 a průměrná prodejní cena plochých televizorů meziročně klesla o 2 %.

V západní Evropě se prodeje televizorů propadly o 15 % a prodeje zpomalily také na Blízkém východě a Africe (MEA). Naopak ve východní Evropě zájem o nové televizory meziročně vzrostl o 17 %. Důvodem se stal přechod na digitální pozemní vysílání.

Na rozvíjejících se trzích sice poptávka po nových LCD televizorech rostla, nicméně nebyla schopna kompenzovat 18% propad rozvinutých trhů.

Přesto se v celkovém součtu prodeje LCD televizí snížily pouze o 1 %. Nedařilo se plazmám, jejichž výrobci zaznamenali propad v expedovaných kusech o 23 %. OLED panelů se prodalo o 99 % méně než v roce 2011, poptávka po CRT televizorech klesla o 38 % a RPTV oslovily meziročně o 59 % méně zákazníků.

Prodeje televizí za rok 2012 podle technologie (v tis. kusech)

Technologie

Prodaných kusů
2012

Podíl

 2012/2011

Změna

2012/2011

LCD

203 202

87,3 %

-1 %

PDP (Plazma)

13 350

5,7 %

-23 %

OLED

0

0 %

-99 %

CRT

16 065

6,9 %

-38 %

RPTV

50

0 %

-59 %

Celkem

232 667

100 %

-6 %

Zdroj: DisplaySearch Quarterly Advanced Global TV Shipment and Forecast Report

Samsung dominuje trhu a Čína válcuje japonské výrobce

Samsung dokázal meziročně navýšit v segmentu plochých televizorů příjmy z prodejů a stal se jedničkou. Podobně se dařilo druhému LG, které získalo 15% tržní podíl.

Japonští výrobci Sony, Panasonic i Sharp zaznamenali dvojciferný propad příjmů a naopak výrazně se dařilo čínským výrobcům, kteří dokázali v celkovém součtu zaujmout 20 % trhu.

CS24

Pořadí výrobců plochých televizorů v roce 2012 podle příjmů

Technologie

Podíl na trhu
2011

Podíl na trhu
2012

Změna

2011/2012

Samsung

24,8 %

27,7 %

6 %

LG

13,8 %

15 %

4 %

Sony

11,2 %

7,8 %

-34 %

Panasonic

7,8 %

6 %

-26 %

Sharp

6,6 %

5,4 %

-22 %

Ostatní

35,9 %

38,2 %

1 %

Celkem

100 %

100%

-5 %


Zdroj: DisplaySearch Quarterly Advanced Global TV Shipment and Forecast Report

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

ExpertBook B5: Nástroj pro náročné
ExpertBook B5: Nástroj pro náročné
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Atos: Spokojení zaměstnanci mohou zvýšit firemní zisk až o čtvrtinu
Atos: Spokojení zaměstnanci mohou zvýšit firemní zisk až o čtvrtinu
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Milan Bartek (Arrow ECS): Cloud je pro nás strategickou oblastí
Milan Bartek (Arrow ECS): Cloud je pro nás strategickou oblastí
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?