Hlavní navigace

DisplaySearch: Prodeje televizí stagnují

23. 5. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © Cobalt - Fotolia.com
Podle analytické společnosti DisplaySearch zůstanou v roce 2012 stejně jako v předchozích dvou letech nadále prodeje televizí konstantní. Změny se budou odehrávat jen v jednotlivých technologiích.

Prodeje televizí již několik let stagnujíSpotřebitelé na rozvinutých trzích s vysokou mírou televizí s plochou obrazovkou zůstávají v dalších investicích opatrní. V této souvislosti analytici očekávají pokračující stírání cenových rozdílů mezi LCD a plazmovými modely.

Zároveň mnoho výrobců zaujalo konzervativní přístup a dává přednost za každou cenu ziskům před počtem prodaných kusů, což způsobí, že cenová eroze nebude tak silná jako v předchozích letech a svým způsobem rovněž ovlivní poptávku.

Prodeje televizí sice nerostou, ale mění se situace z pohledu technologií, kdy LCD vytlačuje klasické CRT televize, ale také plazmy. Tržní podíl LCD televizí v roce 2011 činil 82,5 %, v letošním roce dosáhne dle analytiků 88,5 % a v roce 2013 přesáhne 90 %. Počet prodaných LCD televizí v letošním roce stoupne o 7 % na 220 milionu kusů a v roce 2013 na 241 milionu kusů.

Podíl plazmových televizorů v roce 2010 dosahoval 7,4 %, ale rok od roku klesá a letos budou představovat již jen 5,3 %. V přepočtu na čísla se bude jednat o 13,1 milionu kusů a při meziročním srovnání dojde k propadu v kusech o 24 %. Novinkou letošní roku jsou televize s OLED panely, ovšem jich se prodá nejvýše 50 tisíc kusů.


 

Graf: Vývoj prodejů televizí podle technologie

Vývoj prodejů televizí podle technologie

Zdroj: DisplaySearch


 

soutez_casestudy

Poptávka po nových televizorech v letošním roce ve vyspělých regionech, jakými je západní Evropa a Japonsko, poklesne meziročně o 11 %, naopak trh potáhnou rozvíjející se trhy s 8% růstem. Průměrná úhlopříčka prodaných televizorů před čtyřmi lety činila 30‘‘ a v letošním roce již dosáhne 35‘‘. LCD modely podsvícené LED v roce 2011 tvořily 45,3 % segmentu, v letošním roce zaujmou 70,1 % segmentu.

Přes počáteční rozporuplné přijetí 3D televizorů v Severní Americe se podle analytiků v letošním roce situace změní a při srovnání s rokem 2011 vzrostou prodeje 3DTV o 90 % na 46 milionu kusů. Největším odbytištěm zatím zůstane západní Evropa a Čína (každý shodně s 25 % trhu). Severní Amerika skončí s 19 %, do roku 2014 se však stane jedničkou tohoto segmentu.

Zdroj: DisplaySearch

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
ExpertBook B5: Nástroj pro náročné
ExpertBook B5: Nástroj pro náročné
Atos: Spokojení zaměstnanci mohou zvýšit firemní zisk až o čtvrtinu
Atos: Spokojení zaměstnanci mohou zvýšit firemní zisk až o čtvrtinu
Milan Bartek (Arrow ECS): Cloud je pro nás strategickou oblastí
Milan Bartek (Arrow ECS): Cloud je pro nás strategickou oblastí
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?