Hlavní navigace

DisplaySearch: prodeje televizí zpět v růstu

28. 11. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © Cobalt - Fotolia.com
Po slabší první polovině letošního roku se podle analytické společnosti DisplaySearch ve třetím čtvrtletí prodeje televizí zvedly o 3,7 % na 62 milionů. Jak si vedou výrobci?

Po slabší první polovině letošního roku se podle analytické společnosti DisplaySearch ve třetím čtvrtletí prodeje televizí zvedly Prodeje LCD televizorů skončily nepatrně nad očekáváním analytiků a meziročně vzrostly o 12,9 % na 51,5 milionu kusů.

Pokračovala poptávka po modelech s LED podsvícením, jejichž podíl již dosáhl 48 %. Modely s vysokou obnovovací frekvencí (120Hz a výše) představovaly 22 % všech LCD televizí. Podíl 3D televizí se zvedl na 11 % ve srovnání s 9 % v předchozím čtvrtletí.

Nedařilo se plazmovým televizím, jejichž prodeje meziročně klesly o 14 % na 4,1 milionu kusů z důvodu konkurence LCD modelů v úhlopříčkách 42‘‘ a 50‘‘.

HD ready modely tvořili stále ¾ trhu, ale analytici očekávají, že se tento poměr brzy obrátí ve prospěch full HD. 3D modely tvořily 27 % všech plazmových televizorů.

3D televize představovaly ve třetím čtvrtletí v kusech 11 % a v příjmech 27 % trhu. V západní Evropě se jich prodalo 13 %, zatímco v Severní Americe pouze 8,5 % veškerých prodejů.


Prodeje televizí ve třetím čtvrtletí 2011 podle technologie (v tis. kusech)

Technologie

Prodaných kusů
3Q 2011

Podíl na trhu
3Q 2011

Růst 3Q11/3Q10

Růst 3Q11/2Q11

LCD

51 544

83,1 %

13 %

16 %

PDP (Plazma)

4 139

6,7 %

-14 %

-2 %

OLED

0

0 %

-88 %

-73 %

CRT

6 351

10,2 %

-32 %

-7 %

RPTV

22

0 %

-39 %

-8 %

Celkem

62 056

100 %

3,7 %

12 %


Zdroj: DisplaySearch Quarterly Advanced Global TV Shipment and Forecast Report


Samsung dominuje trhu

Jedničkou LCD a plazmových televizí se stal Samsung. LG skončilo v segmentu LCD televizí na druhé v kategorii plazmových televizí na třetí příčce. 3D televize ovládl Samsung, stejně jako segment 3DTV LCD, ale 3D plazmám dominoval Panasonic.


Pořadí výrobců plochých televizorů ve třetím čtvrtletí 2011 podle příjmů

CS24

Technologie

Podíl na trhu
2Q 2011

Podíl na trhu
3Q 2011

Růst 3Q11/3Q10

Růst 3Q11/2Q11

Samsung

22,7 %

22,8 %

9 %

10 %

LG

14,4 %

13,1 %

0 %

-1 %

Sony

11,8 %

9,9 %

-13 %

-8 %

Panasonic

9,4 %

8,4 %

-5 %

-2 %

Sharp

7 %

7,6 %

-3 %

18 %

Ostatní

34,8 %

38,2 %

9 %

20 %

Celkem

100 %

100 %

3 %

9 %


Zdroj: DisplaySearch Quarterly Advanced Global TV Shipment and Forecast Report

Titulní foto: © Cobalt - Fotolia.com

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
ExpertBook B5: Nástroj pro náročné
ExpertBook B5: Nástroj pro náročné
Atos: Spokojení zaměstnanci mohou zvýšit firemní zisk až o čtvrtinu
Atos: Spokojení zaměstnanci mohou zvýšit firemní zisk až o čtvrtinu
Milan Bartek (Arrow ECS): Cloud je pro nás strategickou oblastí
Milan Bartek (Arrow ECS): Cloud je pro nás strategickou oblastí
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?