Hlavní navigace

DisplaySearch: Trh komerčních displejů vyrostl ve 3. kvartálu 2014 o 16 %

19. 1. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: Prestigio
Trh roste, stejně jako průměrná velikost úhlopříčky B2B displejů, která ve třetím kvartálu 2014 dosahovala již 48,9 palce. Ceny naopak pod tlakem výrobců spotřebitelských televizí klesají.

Podle zprávy společnosti DisplaySearch zažil globální trh komerčních displejů během třetího kvartálu 2014 16% meziroční růst. LCD panely rostly o 18 %, naopak plazmové z trhu prakticky vymizely.

Růst byl podle DispaySearch nejvyšší za uplynulých šest čtvrtletí. Rekordní pak byla průměrná velikost panelů, která dosáhla 48,9 palce.

Výrazně totiž rostla poptávka po 65“ a 70“ displejích. Díky padajícím cenám začaly dispeje nad 60 palců vytlačovat ty o velikosti mezi 40 a 50 palci.

Podle Kena Parka, analytika DisplaySearch, za to mohou především výrobci spotřebitelských televizí a jejich cenová politika. Výrobci B2B displejů museli reagovat uvedením levných modelů, aby zákazníci nedali přednost běžným televizím.

Kromě toho se však objevují i podstatně menší displeje, například o úhlopříčce pouhých 22 palců. Ty konkrétně uvedl Samsung jako alternativu k papírovým cedulím nebo nástěnkám v obchodech, školách a dalších veřejných místech.

Z regionálního hlediska dosáhla závratného růstu východní Evropa, a to o 204 %. Velkou zásluhu na tom měly vládní projekty v Turecku. Druhý byl region Jižní Ameriky s 35% růstem, který DisplaySearch přisuzuje nedávnému mistrovství světa ve fotbale. Třetí byl region MEA s 15 %.

Zmíněný Samsung si i ve třetím kvartálu 2014 udržoval více než čtvrtinový tržní podíl. Dvouciferného podílu dosáhla ještě společnost NEC. Zbytek první pětice, LG, Sharp a Panasonic, drží jen marginální jednociferné podíly.

ICTS24

Tabulka: Vývoj tržních podílů největších výrobců

Výrobce

1Q14

2Q14

3Q14

Samsung

28%

29%

27%

NEC

11%

9%

10%

LG

6%

7%

7%

Sharp

4%

3%

4%

Panasonic

2%

2%

3%

Zdroj: DisplaySearch

Čtěte dále

Arrow Electronics uzavírá celoevropskou smlouvu se společností Omnissa
Arrow Electronics uzavírá celoevropskou smlouvu se společností Omnissa
Salesforce: Šéfové IT oddělení mají obavy o data, jen desetina plně implementovala AI
Salesforce: Šéfové IT oddělení mají obavy o data, jen desetina plně implementovala AI
N-able: Více než čtvrtina firem hledá svého ajťáka přes rok
N-able: Více než čtvrtina firem hledá svého ajťáka přes rok
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci