Hlavní navigace

IDC: Druhé pololetí 2016 přinese masivní růst trhu virtuální reality

27. 5. 2016
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: © michaelheim - Fotolia.com
Mladý segment se podle analytiků z IDC dostal do velmi příznivé fáze vývoje a již mu nic nebrání v tom, aby roztáhl pomyslná křídla a vzlétl. O tom, jak prudký rozvoj můžeme očekávat, svědčí předpoklad IDC, že prodej hardwaru pro VR letos vyroste meziročně o 2400 %.

Společnost IDC zveřejnila závěry ze své nedávné konference VR Ecosystem Summit, jejímž tématem byla virtuální realita (VR), současná podoba trhu a výhled do budoucnosti. Pokud jde o tu nejbližší, tedy rok 2016, IDC očekává závratný 2400% meziroční růst prodeje hardwaru pro VR, přičemž 74 % prodaných jednotek mají být bezdisplejové soupravy.

Virtuální realita však neznamená jen koncová zařízení, která si uživatel nasadí na hlavu, nýbrž mnohem širší ekosystém, který zahrnuje řadu segmentů, každý se svými specifiky a odlišnou dynamikou. Vývoj v těchto segmentech je však pochopitelně pevně spjatý s pokrokem v oblasti samotné technologie. IDC trh dělí na následující hlavní oblasti:

Zařízení pro VR

Tři největší výrobci (Oculus Rift, HTC a Sony) v letošním roce uvedli na trh svá zařízení, se kterými se poperou o přízeň spotřebitelů. Virtuální realita se však ocitá i v hledáčku výrobců chytrých telefonů kvůli zatím největšímu segmentu bezdisplejových souprav – pro definici jednotlivých typů zařízení vás odkážeme na článek obsahující prognózu IDC ohledně vývoje trhu do roku 2020.

Komponenty pro VR

V tomto segmentu se mezi sebou utkají především výrobci procesorů, a to hned na dvou bitevních polích. Tím prvním bude podle IDC segment procesorů pro PC s cílem dosáhnout co nejvyšší kompatibility s připojenými náhlavními soupravami – zmiňme například iniciativu Intelu s názvem VR Ready .

Druhým bojištěm pak bude segment samostatných souprav (například Microsoft Hololens), které budou v dohledné době potřebovat specializované čipy. V tomto ohledu lze očekávat velký souboj mezi Intelem, AMD a Qualcommem, IDC však dodává, že klíčový bude i vývoj na čínském trhu.

Obsah pro VR

Tento segment podle IDC zatím představuje téměř neorané pole. Zatímco některá malá studia již uvedla několik herních titulů pro VR, velcí hráči zatím vyčkávají. Jako první se podle IDC rozhoupaly společnosti iQIYI a Youku, které již představily platformu s vizuálním obsahem pro VR. Z celkového hlediska je však obsahu zatím málo – byť ne nadlouho.

Platformy pro VR

IDC uvádí, že většina výrobců zařízení pro VR vyvíjí své vlastní aplikační platformy, přičemž na trh míří poskytovatelé cloudových služeb, nástrojů pro velká data a další. IDC je skeptické ohledně osudu osamocených obchodů s aplikacemi, neboť obsah pro VR bude podle analytiků čím dál centralizovanější.

To, co začalo jako slibný koncept, se rychle stává realitou pro spotřebitele i podniky. Trh virtuální reality může díky účasti velkých výrobců ve druhém pololetí 2016 očekávat masivní růst,“ shrnul analytik IDC Neo Zhang.

MMF24

Výrobci čipů a displejů budou nabízet řešení vytvořená specificky pro tento segment a herní vývojáři budou dodávat více obsahu. Očekáváme, že ekosystém VR a poptávka uživatelů projdou během příštích let výraznými změnami," dodal Zhang.

Zdroj: IDC

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

ExpertBook B5: Nástroj pro náročné
ExpertBook B5: Nástroj pro náročné
Atos: Spokojení zaměstnanci mohou zvýšit firemní zisk až o čtvrtinu
Atos: Spokojení zaměstnanci mohou zvýšit firemní zisk až o čtvrtinu
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Milan Bartek (Arrow ECS): Cloud je pro nás strategickou oblastí
Milan Bartek (Arrow ECS): Cloud je pro nás strategickou oblastí