Hlavní navigace

IDC: Evropští spotřebitelé si na začátku roku udrželi zdravý hlad po nositelné elektronice

7. 7. 2021
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © Weissblick - Fotolia.com
Poptávka po nositelné elektronice v Evropě vyrostla o 33 %, v našem regionu střední a východní Evropy o mírnějších 27,9 %. Spotřebitele v CEE lákají zejména chytré hodinky.

Společnost IDC informuje, že evropský trh nositelné elektroniky v prvním čtvrtletí 2021 posílil o solidních 33 % na 22 milionů kusů. Ve spotřebitelském segmentu podle analytiku táhnou zejména zařízení na monitorování fyzičky.

Segment chytrých hodinek meziročně vzrostl o 38,7 %, přičemž výrobci uzavírají nová partnerství s lokálními telekomunikačními operátory a zároveň lákají zákazníky na odolnější a inovativnější funkce,“ popisuje Kyla Lamová z IDC.

Miloš Vučkovič z IDC dodává, že trh nositelné elektroniky v našem regionu CEE vyrostl o solidních 27,9 %. „Poptávka po sluchátkách vykázala 41,5% růst, ještě lépe se ale dařilo segmentu hodinek,“ doplňuje.

Prodeje chytrých hodinek ve střední a východní Evropě podle něj vzrostly o 92,2 %, zájem o základní modely pak vyskočil dokonce o 110,6 %. Lídrem v kategorii smart je podle IDC Samsung, nejvýraznější růst o 126,4 % ovšem zaznamenal Apple.

IDC doplňuje, že v kategorii základních hodinek se na první místo vyšvihla značka Huami s působivým meziročním růstem o 341,1 %, následovaná společnosti Huawei.

Chytré brýle na vzestupu

Analytická společnost očekává, že trh nositelné elektroniky v Evropě do roku 2025 poroste v průměru o 12,9 % ročně. Na konci prognózovaného období by pak trh měl dosáhnout 168,4 milionu dodaných kusů.

Kategorie hodinek, která tvoří zhruba třetinu trhu, ve sledovaném období vyrostla o 51,2 % na 6,9 milionu kusů. Očekávání trhu podle analytiků opět překonal WatchOS společnosti Apple a strategický tah snížit cenu řad Watch Series 3 a Watch SE.

Poptávka po chytrých brýlích meziročně vystřelila o 133,4 %, zejména díky většímu zájmu ze strany mezinárodních výrobců, jako jsou Bose, Huawei a Razer. Ačkoli průměrná cena chytrých hodinek dosahuje kolem 250 dolarů, těší se zájmu i spotřebitelů.

Dodávky sluchátek do Evropy v prvním čtvrtletí 2021 dosáhly 11,7 milionu kusů, což z nich činí největší kategorii s 53,2% podílem na trhu. Mezi spotřebiteli vedou sluchátka typu truly wireless, prodeje posilují i různé propagační kampaně.

Tabulka 1 – Výsledky největších výrobců v 1Q21 v Evropě (miliony kusů)

Výrobce

Prodej 1Q21

Podíl 1Q21

Prodej 1Q20

Podíl 1Q20

Meziroč. zmena

1. Apple

7,8

35,6 %

5,0

30,0 %

57,8 %

2. Samsung

3,5

16,1 %

2,8

16,8 %

27,2 %

3. Xiaomi

2,5

11,5 %

2,6

15,7 %

-2,4 %

4. Huawei

1,4

6,6 %

1,3

8,0 %

9,0 %

5. Huami

1,1

4,8 %

0,5

3,1 %

105,3 %

ostatní

5,6

25,5 %

4,4

26,3 %

28,6 %

Celkem

22,0

100,0 %

16,5

100,0 %

33,0 %

Zdroj: IDC

Tabulka 2 – Prognóza vývoje trhu v Evropě 2020-2025 (miliony kusů)

CS24

Kategorie

Prodej

2020

Podíl

2020

Prodej

2025

Podíl

2025

CAGR*

'20-'25

sluchátka

50,1

54,7 %

101,5

60,3 %

15,2 %

hodinky

23,4

25,5 %

46,9

27,8 %

14,9 %

náramky

18,1

19,7 %

19,8

11,7 %

1,8 %

ostatní

0,1

0,1 %

0,2

0,2 %

14,6 %

Celkem

91,7

100,0 %

168,4

100,0 %

12,9 %

* složená roční míra růstu

Zdroj: IDC

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

ExpertBook B5: Nástroj pro náročné
ExpertBook B5: Nástroj pro náročné
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Milan Bartek (Arrow ECS): Cloud je pro nás strategickou oblastí
Milan Bartek (Arrow ECS): Cloud je pro nás strategickou oblastí
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
Atos: Spokojení zaměstnanci mohou zvýšit firemní zisk až o čtvrtinu
Atos: Spokojení zaměstnanci mohou zvýšit firemní zisk až o čtvrtinu