Hlavní navigace

IDC: Globální prodej nositelné elektroniky vyrostl v prvním kvartálu o 17,9 %

6. 6. 2017
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: © djvstock - Fotolia.com
Trh vstoupil do nového roku se silným celkovým růstem, řada výrobců rostla i několikanásobně rychleji. Velmi dobře se vedlo například Samsungu nebo Applu. Analytici dodávají, že navzdory zdání se trh stále nachází na počátku svého vývoje.

Vývoj globálního trhu nositelné elektroniky pokračoval v prvním kvartálu 2017 směrem vzhůru. Podle analytiků z IDC se ve sledovaném období prodalo 24,7 milionu zařízení, což představuje meziroční nárůst o 17,9 %. Bližší pohled na výsledky pak napoví, že je trh stále velmi mladý.

Dá se říci, že trh se stále nachází v první fázi svého vývoje a výrobci se soustřeďují na to, aby zasadili zařízení na trh. Je potřeba, aby si lidé zvykli na možnost nosit zařízení na těle. Tato příležitost je velmi lákavá pro tradiční a módní výrobce hodinek, jejichž trh je mnohem menší než svět spotřební elektroniky,“ uvedl analytik IDC Jitesh Ubrani.

Druhá fáze vývoje bude ve znamení využívání dat. Bude to fáze, kdy se počítání kroků stane cestou ke zdravějšímu tělu a mysli. Na trhu se objeví zařízení, která nebudou jen dalším displejem, nýbrž něčím, co skutečně posílí naše schopnosti a zvýší naše pohodlí a produktivitu,“ předpovídá Ubrani.

Xiaomi a Apple se dělí o první místo

Značka Fitbit, která několik let dominovala trhu nositelné elektroniky, se tentokrát musela spokojit až se třetím místem. Tradiční výrobce fitness náramků v současnosti prochází transformací, která mu má pomoci obstát i v dalších segmentech trhu, ale případný úspěch se dostaví až později. Zatím musel Fitbit „zaplatit“ bezmála 38% propadem výsledků.

Na prvním místě místo něj skončily hned dva výrobci, Xiaomi a Apple. Obě firmy v prvním kvartálu prodaly 3,6 milionu zařízení, ale to je asi tak vše, co mají společného. Xiaomi, které se zaměřuje na levné náramky pro domácí čínský trh, stagnovalo, zatímco Apple, globální výrobce prémiových chytrých hodinek rostl o 64,1 %.

I Apple se však musí z hlediska růstu sklonit před čtvrtým Samsungem, dalším zástupcem segmentu chytrých hodinek v první pětici. Úspěch modelů Gear S3 Classic a Frontier vedl k bezmála 91% růstu výsledků, na kterém se podílela také sluchátka IconX nebo fitness náramek Gear Fit 2. Samsungu se očividně vyplatila sázka na rozmanitější portfolio.

První pětici uzavírá Garmin, který v prvním kvartálu pokračoval v důrazu na chytré hodinky řady Vivo a Fenix pro aktivní uživatele. Výrobci se podařilo zvýšit podíl chytrých zařízení na přibližně polovinu prodaného objemu, z hlediska absolutních čísel pak prodal prakticky stejný počet zařízení jako o rok dříve.

Tabulka – Výsledky globálního trhu nositelné elektroniky (miliony kusů)

Výrobce

Prodej

1Q17

Podíl

1Q17

Prodej

1Q16

Podíl

1Q16

Meziroč.

změna

1. Xiaomi

3,6

14,7 %

3,8

17,9 %

-3,3% 

1. Apple

3,6

14,6 %

2,2

10,5 %

64,1 %

3. Fitbit

3,0

12,3 %

4,9

23,2 %

-37,7 %

4. Samsung

1,4

5,5 %

0,7

3,4 %

90,8 %

5. Garmin

1,1

4,6 %

1,1

5,4 %

1,6 %

ostatní

11,9

48,2 %

8,3

39,5 %

43,9 %

Celkem

24,7

100,0 %

20,9

100,0 %

17,9 %

Zdroj: IDC

CS24

Graf – Kvartální vývoj podílů největších výrobců

 

Zdroj: IDC

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

ExpertBook B5: Nástroj pro náročné
ExpertBook B5: Nástroj pro náročné
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Atos: Spokojení zaměstnanci mohou zvýšit firemní zisk až o čtvrtinu
Atos: Spokojení zaměstnanci mohou zvýšit firemní zisk až o čtvrtinu
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Milan Bartek (Arrow ECS): Cloud je pro nás strategickou oblastí
Milan Bartek (Arrow ECS): Cloud je pro nás strategickou oblastí
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?