Hlavní navigace

IDC: Globální trh nositelné elektroniky vyrostl ve třetím kvartálu o mírná 3,1 %

7. 12. 2016
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: © Weissblick - Fotolia.com
Za skromným růstem stojí meziroční propad prodeje chytrých hodinek od Applu, ostatní velcí výrobci většinou zaznamenali dvouciferný nárůst výsledků. Podle IDC se ukazuje, že nástup chytrých hodinek zřejmě přijde později, než se původně očekávalo.

Zatímco trh chytrých hodinek vykázal ve třetím kvartálu propad, širší kategorie nositelných zařízení zaznamenala ve stejném období zvýšení prodeje o 3,1 % na 23 milionů kusů. O růst se podle společnosti IDC postarala především zařízení určená pro fitness.

„Hloupá“ zařízení (podle metodiky IDC je chytré zařízení takové, které umožňuje spouštět aplikace třetích stran) tvoří 85 % trhu a z velké většiny je tvoří právě fitness náramky. Prodej těchto zařízení rostl dvouciferným tempem a podle IDC by v tom měl díky vánoční sezóně pokračovat i ve čtvrtém kvartálu.

Chytré hodinky převezmou vládu... ale až později

Pokud jde o chytré hodinky (podíl ostatní chytré nositelné elektroniky je v současnosti zanedbatelný), IDC očekává pokračování současné stagnace. Původní očekávání, že chytrá zařízení velmi rychle překonají ta „hloupá“ se tak zřejmě nevyplní a fitness náramky budou vládnout trhu i v příštích letech.

IDC však zároveň dodává, že by byla chyba chytré hodinky dopředu odepsat. Výrobci již začínají nabízet zařízení, která disponují vlastní konektivitou a nejsou závislá na chytrém telefonu. Podle analytiků však bude třeba zapracovat i na uživatelském rozhraní a nabídnout aplikace, které budou užitečné nejen pro fitness, ale i pro osobní a pracovní život.

Fitbit stále vede, Samsung rostl téměř o 90 %

Pozici lídra trhu si i ve třetím kvartálu udržel Fitbit se svou aktualizovanou řadou fitness náramků. Výrobce by navíc mohl brzy expandovat i do oblasti chytrých hodinek a podle IDC si přinejmenším v krátkodobém horizotnu udrží.

Na druhém místě skončilo Xiaomi se svým levným náramkem Mi Band. Problémem výrobce je, že o tento produkt mají velký zájem spotřebitelé na domácím čínském trhu, ale zatím se mu nepodařilo prorazit za hranicemi.

Třetí byl ve třetím kvartálu Garmin se svým širokým portfoliem produktů zaměřeným především na fitness. Čtvrtý skončil Apple s masivním 71% propadem, který byl hlavním důvodem, proč celkový trh rostl pouze o 3,1 %. Uvedení druhé generace Apple Watch přišlo až na konci září a její úspěch (či neúspěch) se promítne až do výsledků za čtvrtý kvartál.

Na pátém místě pak skončil Samsung, který se může těšit z bezmála 90% růstu výsledků. Za tento úspěch nevděčí nové generaci hodinek Gear (její vliv se podobně jako u Applu projeví až ve čtvrtém kvartálu), nýbrž fitness produktům Gear Fit 2 a Icon X.

Tabulka – Výsledky trhu nositelné elektroniky ve 3. kvartálu (miliony kusů)

Výrobce

Prodej

3Q16

Podíl

3Q16

Prodej

3Q15

Podíl

3Q15

Meziroč.

změna

1. Fitbit

5,3

23,0 %

4,8

21,4 %

11,0 %

2. Xiaomi

3,8

16,5 %

3,7

16,4 %

4,0 %

3. Garmin

1,3

5,7 %

1,2

5,3 %

12,2 %

4. Apple

1,1

4,9 %

3,9

17,5 %

-71,0 %

5. Samsung

1,0

4,5 %

0,5

2,4 %

89,9 %

ostatní

10,4

45,3 %

8,3

37,0 %

26,1 %

Celkem

23,0

100,0 %

22,3

100,0 %

3,1 %

Zdroj: IDC

CS24

Graf – Vývoj tržních podílů největších výrobců

 

Zdroj: IDC

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

ExpertBook B5: Nástroj pro náročné
ExpertBook B5: Nástroj pro náročné
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Atos: Spokojení zaměstnanci mohou zvýšit firemní zisk až o čtvrtinu
Atos: Spokojení zaměstnanci mohou zvýšit firemní zisk až o čtvrtinu
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Milan Bartek (Arrow ECS): Cloud je pro nás strategickou oblastí
Milan Bartek (Arrow ECS): Cloud je pro nás strategickou oblastí
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?