Hlavní navigace

IDC: Podnikové přístupové body táhnou růst globálního trhu WLAN produktů

14. 6. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © bagpereira - Fotolia.com
Trh meziročně vyrostl o 4,5 % díky 8,6% růstu v podnikovém segmentu. Spotřebitelský segment naopak stagnoval a také vykazuje podstatně pomalejší nástup produktů podporujících standard 802.11ac.

Globální WLAN produktů vstoupil do roku 2016 meziročním růstem o 4,5 % v prvním kvartálu. Podle analytiků z IDC se o to postaral zejména komerční segment, který vykázal 8,6% růst, nejlepší za řadu posledních kvartálů. Vděčit za to může druhé vlně produktů podporujících standard 802.11ac, výměnám starších zařízení a dalším faktorům.

Samotný standard 802.11ac se v komerční sféře zabydlel velmi rychle. Zařízení, která jej podporují, tvořila v letošním prvním kvartálu již 59,6 % všech prodaných přístupových bodů a pocházelo z nich 75,6 % všech tržeb. Předchozí standard 802.11n si podle IDC hledal cestu do podniků výrazně pomaleji.

Spotřebitelský segment naopak stagnoval a výsledky byly prakticky stejné jako před rokem. Adopce standardu 802.11ac je zde podstatně pomalejší než podnicích, neboť koncové body, které standard podporují, zde v prvním kvartálu tvořily pouze 18,4 % prodaných přístupových bodů a 46,1 % tržeb.

Růst v Asii, propad v Jižní Americe

Trh WLAN produktů vstoupil do roku 2016 solidním růstem, srovnáme-li ho s prvním čtvrtletím roku 2015. Vzhledem k absenci velkých makroekonomických nebo geopolitických potíží a konci cyklů řady starších zařízení se křivka růstu vydala směrem vzhůru,“ uvedl analytik IDC Nolan Greene.

Z geografického hlediska trh nejvíce vyrostl v regionu APeJ (Asie a Pacifik bez Japonska), konkrétně o 19,7 %. Dobrý růst vykázal i trh ve Spojených státech (14 %), zatímco v regionu Blízkého východu a Afriky trh rostl jen mírně (4,5 %).

V západní Evropě trh rostl ještě mírněji (2,7 %), zatímco náš region střední a východní Evropy vykázal pokles o 8,8 %. Hůře dopadlo Japonsko, kde se trh propadl o 9,2 %, nejhůře se však vyvíjel trh v regionu Jižní Ameriky, který se propadl o 15,6 %.

Masivní růst menších výrobců

Mezi výrobci i nadále dominuje Cisco, byť si kvůli 2,7% růstu mírně pohoršilo a jeho podíl již dosahuje „jen“ se 45,2 % oproti loňským 47,8 %. HPE-Aruba drží druhé místo, ale jeho výsledky byly v meziročním srovnání o 2,3 % nižší, a podíl firmy tak poklesl ze 17,6 % na 15,8 %.

Velmi dobře se naopak dařilo třetímu Ruckusu, jehož tržby meziročně vystřelily o 21,3 % a podíl společnosti se díky tomu zvýšil na 7,7 %. Ještě lépe na tom byla světová čtyřka v podobě Ubiquiti, které si polepšilo o 63,3 %. Jen o trochu méně (62,9 %) se pak zlepšily výsledky pátého Aerohivu. Podíly posledních jmenovaných v prvním kvartálu činily 4,3 %, resp. 2,3 %.

soutez_casestudy

Graf – Vývoj trhu a podílů výrobců

 

Zdroj: IDC

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

ExpertBook B5: Nástroj pro náročné
ExpertBook B5: Nástroj pro náročné
Atos: Spokojení zaměstnanci mohou zvýšit firemní zisk až o čtvrtinu
Atos: Spokojení zaměstnanci mohou zvýšit firemní zisk až o čtvrtinu
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Milan Bartek (Arrow ECS): Cloud je pro nás strategickou oblastí
Milan Bartek (Arrow ECS): Cloud je pro nás strategickou oblastí