Hlavní navigace

IDC: Postupující digitalizace pozvedla růst trhu podnikového WLAN hardwaru k 10 %

20. 9. 2017
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © bagpereira - Fotolia.com
Druhý kvartál přinesl silný růst prodeje podnikových WLAN produktů díky pokračující digitální transformaci a poptávce po zařízeních podporujících nový standard 802.11ac. Spotřebitelský segment opět výrazně pokulhával.

Globální trh produktů pro bezdrátové sítě (WLAN) vykázal podle společnosti IDC ve druhém kvartálu meziroční růst o 2,5 % na 2,37 miliardy dolarů. Mohl za to silný 9,4% růst podnikového segmentu, zatímco ten spotřebitelský pokračoval v útlumu a poklesl o 7,2 %.

Spotřebitelský segment je pomalý v přijímání nového standardu 802.11ac a ve druhém kvartálu vykázal pouze 32,3% podporu v rámci všech prodaných přístupových bodů. Zároveň se však tato modernější zařízení postarala o 62,8 % celkových příjmů z tohoto segmentu.

Podnikový segment rostl díky digitalizaci

Za růstem podnikového segmentu podle IDC stála postupující digitální trasformace. Standard 802.11ac zde podporovalo již 84,5% prodaných přístupových bodů, které pak tvořily 92,1 % celkových příjmů výrobců. Starý standard 802.11n má podle IDC vymizet do konce roku 2018.

Pokud jde o jednotlivé regiony, nejvyšší růstu v podnikovém segmentu vykázala oblast Blízkého východu a Afriky, a sice o 33,2 %, ale dobře se dařilo o našemu regionu střední a východní Evropy, který vyrostl o 19,8 %.

Podobně slibně se vyvíjel i trh v Asii a Tichomoří bez Japonska, který si polepšil o 17,6 %. Západní Evropa vykázala růst o 16,2 %, Japonsko o 15,5 %. Hůře si pak vedla Amerika – jižní část vyrostla pouze o 1,3 % a severní část stagnovala při růstu o 0,3 %.

Cisco nestíhalo tempo trhu, Huawei hlásí dvojnásobek

Společnost Cisco zůstala i ve druhém kvartálu hegemonem trhu podnikových WLAN produktů se 43,2% podílem a 8,2% meziročním růstem. Na druhém místě s velkým odstupem následuje HPE-Aruba se 17,2 %, ovšem podstatně vyšším tempem růstu o 28,8 %.

Další výrobci dosahovali pouze jednociferných podílů. Brocade-Ruckus si meziročně pohoršíl o 7,4 % a držel 5,8 % trhu, Ubiquiti naopak vyrostlo o silných 37,1 % a jeho podíl stoupl na 5,3 %. Na pátém místě pak skončilo Huawei, které si díky závratnému 111,6% polepšilo na 4,2 % trhu.

Graf – Vývoj tržních podílů a příjmů největší výrobců

Channelworld_ozveny

IDC WLAN 2Q17

Zdroj: IDC

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Anect: O tom, zda naletíme kyberpodvodníkům, rozhoduje věk uživatele i přístup zaměstnavatele
Anect: O tom, zda naletíme kyberpodvodníkům, rozhoduje věk uživatele i přístup zaměstnavatele
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Lenovo v posledním čtvrtletí rostlo, tržby z nepočítačových produktů lámaly rekordy
Lenovo v posledním čtvrtletí rostlo, tržby z nepočítačových produktů lámaly rekordy
ProAV technika je koláč, ze kterého si reselleři mohou ukousnout, vzkazuje v podcastu Jan Bartoš z EET Group
ProAV technika je koláč, ze kterého si reselleři mohou ukousnout, vzkazuje v podcastu Jan Bartoš z EET Group