Hlavní navigace

IDC: Trh PC v regionu EMEA se ve druhém čtvrtletí 2011 propadl

26. 7. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor:
Ve druhém čtvrtletí 2011 se v regionu Evropy, Středního východu a Afriky prodalo podle analytické společnosti IDC 22 milionů počítačů a při srovnání s předchozím rokem to představuje pokles o 8,9 %. Jak si vedla střední a východní Evropa?

Silná poptávka po noteboocích přetrvává v regionu CEE a MEADůvodem poklesu byly podle IDC zejména stále vysoké zásoby počítačů především v západní Evropě spolu s přesunem poptávky spotřebitelů k jiným zařízením.

Prodeje počítačů se tak v západní Evropě propadly o 20,9 % a jediným výrobcem, který zde zaznamenal nárůst prodejů, byl Apple.

Celkově se v regionu EMEA prodeje počítačů pro domácnosti propadly meziročně o 32,2 %. Firmy prozatím dále investovaly. Prodeje se ve druhém čtvrtletí snížily jen o 4,3 %, ale se vzrůstající ekonomickou nestabilitou eurozóny, investice firem do nového vybavení oslabují.

Za povšimnutí stojí také výsledky prodaných tabletů postavených na Windows. Ve druhém čtvrtletí se jich v západní Evropě prodalo na 20 tisíc, zatímco vloni to bylo pouhých 5 tisíc.

Západ klesá, východ roste

Regiony CEE (střední a východní Evropa) a MEA (Blízký východ a Asie) nadále zaznamenávaly silnou poptávku po přenosných počítačích a částečně tak kompenzovaly propad celého trhu.

Ve střední a východní Evropě skončily prodeje počítačů nad očekáváním, když meziročně vzrostly o 11 % hnané nejen poptávkou po noteboocích jak spotřebiteli, tak komerčním segmentem. Nad očekáváním skončily prodeje v Rusku a Polsku, zatímco v České republice, na Slovensku a Maďarsku se vyvíjely hůře, což bylo způsobeno především naskladněnými zásobami.

Na Blízkém východě a Africe se navzdory politickým nepokojům prodalo o 12,2 % počítačů více než vloni a prodeje táhly zejména spotřebitelské přenosné počítače.

Jak si vedli výrobci?

Jedničkou zůstalo HP, které prodalo o necelá 4 % více a upevnilo si svoji pozici na trhu. Druhý Acer zaznamenal propad prodejů o více jak 40 %. Nejlépe z první pětky se dařilo Dellu, který prodal o 8,4 % více než vloni a umístil se třetí. Asus prodal nepatrně méně a udržel si čtvrtou příčku. Páté Lenovo zaznamenalo navýšení prodejů o 2,6 %. Ostatní výrobci prodali o 7,4 % méně, ale jejich podíl zároveň drobně vzrostl.

soutez_casestudy


Předběžné výsledky trhu PC v regionu EMEA za druhé čtvrtletí 2011 (v tis. kusech)

Výrobce

Prodaných kusů
2Q 2010

Prodaných kusů
2Q 2011

Podíl na trhu 2Q 2010 (v %)

Podíl na trhu 2Q 2011 (v %)

Růst (v %)
2Q 11/2Q 10

HP

4 887

5 077

20,1 %

23 %

3,9 %

Acer

4 737

2 826

19,5 %

12,8 %

-40,3 %

Dell

2 333

2 530

9,6 %

11,5 %

8,4 %

Asus

1 988

1 972

8,2 %

8,9 %

-0,8 %

Lenovo

1 323

1 358

5,5 %

6,1 %

2,6 %

Ostatní

8 994

8 328

37,1 %

37,7 %

-7,4 %

Celkem

24 263

22 092

100 %

100 %

-8,9 %


Zdroj: IDC EMEA Quarterly PC Tracker

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Atos: Spokojení zaměstnanci mohou zvýšit firemní zisk až o čtvrtinu
Atos: Spokojení zaměstnanci mohou zvýšit firemní zisk až o čtvrtinu
ExpertBook B5: Nástroj pro náročné
ExpertBook B5: Nástroj pro náročné
Milan Bartek (Arrow ECS): Cloud je pro nás strategickou oblastí
Milan Bartek (Arrow ECS): Cloud je pro nás strategickou oblastí
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci