Hlavní navigace

Jak si zařídit domácí kancelář, ve které vám půjde práce od ruky?

28. 7. 2021
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: pexels.com
Práce z domova dává lidem svobodu, ale zároveň klade nároky na pracovní prostředí. Jak si zařídit domácí kancelář, která bude splňovat veškeré vaše potřeby? Základem je prostorný stůl a ergonomická židle.

Samostatná místnost vs. pracovní kout

Pokud máte tu možnost, zvolte si jednu místnost a tu zasvěťte pracovním povinnostem. Povede se vám tak oddělit osobní a pracovní život mnohem snáze, než když vyřizujete e-maily na sedačce v obývacím pokoji, nebo dokonce přímo z postele.

Co když nemáte k dispozici samostatnou místnost? Pak vám nezbývá nic jiného než si zařídit pracovní kout například v již zmíněném obývacím pokoji. Snažte se ho co nejlépe oddělit od zbytku místnosti – třeba paravanem, knihovnou, či přinejmenším vzrostlými pokojovkami v květináči.

Jak zařídit domácí pracovnu

Domácí kancelář se neobejde bez pracovního stolu, kancelářské židle a dostatku úložných prostor. Další vybavení už záleží na vás. Někomu vyhovuje pověsit si na zeď korkovou nebo magnetickou nástěnku a mít tak přehled o pracovních povinnostech. Někdo jiný uvítá knihovnu, případně alespoň polici na knihy, aby měl neustále po ruce své oblíbené zdroje informací.

Prostorný pracovní stůl je základ

Pracovní stůl by měl být dostatečně prostorný, aby se na něj vešlo vše, co ke své práci potřebujete. Jestliže u stolu trávíte převážnou část dne, pořiďte si ten výškově nastavitelný, ke kterému si můžete stoupnout. Aktivujete tak svaly, které při sezení nevyužíváte, zlepšíte držení těla a ulevíte si od bolestí zad.

Investujte do ergonomické židle

Prací běžně trávíte až 8 hodin denně, proto investujte do kvalitní kancelářské židle, na které se vám bude dobře sedět. Musí být ergonomicky tvarovaná a výškově nastavitelná, nutností jsou také područky, díky kterým vás nebudou bolet ramena. Poohlédnout se po ní můžete na Heurece – s výběrem vám pomohou recenze a hodnocení ověřených uživatelů. 

Chcete pro sebe udělat ještě něco navíc? Pořiďte si zdravotní židli, která se dynamicky přizpůsobuje pohybům těla a podporuje činnost zádových a sedacích svalů. Pohyblivý sedák nutí narovnat záda, zasunout bradu a stáhnout ramena dozadu a dolů, což odlehčí trapézům a uvolní ztuhlou krční páteř. 

Úložné prostory udrží v pracovně pořádek

Pracovní podklady, smlouvy, účetnictví – veškeré dokumenty je potřeba někam uložit a zároveň v nich udržet pořádek. Pořiďte si proto praktické organizéry na papíry, šanony a úložné boxy s popisovacími štítky. Nejen že tak budete přesně vědět, kde co máte, navíc se vám podaří vyhnout se ve své pracovně chaosu.

CS24

Posviťte si na práci

Pro vaše oči je nejlepší přirozené denní světlo, proto pracovní stůl umístěte do blízkosti okna. Vyvarujte se ale toho, aby vám slunce svítilo přímo na monitor počítače. Pokud máte omezené prostorové možnosti, pořiďte si speciální rolety, které tlumí sluneční paprsky, ale zároveň propouštějí denní světlo.

Pokud pracujete po večerech, budete kromě centrálního osvětlení potřebovat také stolní, případně nástěnnou lampičku s ohebným kloubem.

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

ExpertBook B5: Nástroj pro náročné
ExpertBook B5: Nástroj pro náročné
Canalys: Globální trh chytrých telefonů nabírá na dynamice, vyrostl o 12 %
Canalys: Globální trh chytrých telefonů nabírá na dynamice, vyrostl o 12 %
Sophos: Firmy se zajímají o kyberpojištění, 76 % kvůli němu zlepšilo ochranu
Sophos: Firmy se zajímají o kyberpojištění, 76 % kvůli němu zlepšilo ochranu
Marcel Divín (Epson Europe): Kudy se ubírá firemní tisk?
Marcel Divín (Epson Europe): Kudy se ubírá firemní tisk?
Milan Bartek (Arrow ECS): Cloud je pro nás strategickou oblastí
Milan Bartek (Arrow ECS): Cloud je pro nás strategickou oblastí
Atos: Spokojení zaměstnanci mohou zvýšit firemní zisk až o čtvrtinu
Atos: Spokojení zaměstnanci mohou zvýšit firemní zisk až o čtvrtinu