Hlavní navigace

Pouze 6 z 10 Čechů někdy slyšelo o GDPR, představy o dopadu nařízení jsou zmatené

21. 6. 2018
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © Melpomene - Fotolia.com
Nedávný průzkum agentury STEM/MARK pro společnost Mailkit ukázal, že jen mírná většina českých respondentů někdy alespoň slyšela o nařízení GDPR a má představu, čeho se přesně týká. Tyto představy jsou navíc často mylné.

Většina (68 %) Čechů, kteří alespoň slyšeli o nařízení GDPR, si myslí, že v oblasti e-mailové komunikace se GDPR týká vymahatelnosti zákazu získání e-mailové adresy bez souhlasu dané osoby. Vyplývá to z průzkumu STEM/MARK pro společnost Mailkit.

Téměř polovina respondentů (45 %) se domnívá, že GDPR souvisí s možností odhlášení z e-mailů, 36 % je přesvědčeno, že má spojitost s podáním stížnosti na odesílatele, a 34 % si myslí, že se týká vymahatelnosti zákazu obeslání e-mailem.

Získat adresu se smí, použít bez souhlasu už ne

Podle 68 % respondentů se GDPR dotýká vymahatelnosti zákazu získávání e-mailové adresy bez souhlasu. Mailkit však dodává, že získat e-mailovou adresu bez souhlasu možné je, jen ji pak není možné bez souhlasu použít pro zasílání obchodních sdělení.

Celkem 45 % respondentů, kteří slyšeli o GDPR, se pak domnívá, že ochrana osobních údajů v rámci GDPR se týká možnosti odhlášení z odběru e-mailů. V tomto ohledu už představa podle Mailkitu více odpovídá realitě.

GDPR není lék na spam

Podle 36 % respondentů se GDPR dotýká podání stížnosti na odesílatele e-mailu, což však bylo možno už dříve. Celkem 34 % respondentů se pak domnívá, že má GDPR souvislost s vymahatelností zákazu obeslání e-mailem.

Mailkit však dodává, že je velmi málo pravděpodobné, že GDPR nějak výrazně ovlivní klasické rozesílání nevyžádaných obchodních nabídek. Nařízení podle společnosti nezastaví klasické zneužívání e-mailů různými skrytými prostředníky v zahraničí či vlastněné nastrčenými lidmi.

soutez_casestudy


Výzkum proběhl v dubnu 2018 na vzorku 1 007 respondentů z české online populace, z nichž 581 alespoň slyšelo o GDPR nebo vědělo, o co se jedná, což představuje 57,7 % z celého vzorku. Dotazovaní byli ve věku 18-59 let.

Zdroj: Mailkit

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

Marcel Divín (Epson Europe): Kudy se ubírá firemní tisk?
Marcel Divín (Epson Europe): Kudy se ubírá firemní tisk?
Milan Bartek (Arrow ECS): Cloud je pro nás strategickou oblastí
Milan Bartek (Arrow ECS): Cloud je pro nás strategickou oblastí
Atos: Spokojení zaměstnanci mohou zvýšit firemní zisk až o čtvrtinu
Atos: Spokojení zaměstnanci mohou zvýšit firemní zisk až o čtvrtinu
ExpertBook B5: Nástroj pro náročné
ExpertBook B5: Nástroj pro náročné
Sophos: Firmy se zajímají o kyberpojištění, 76 % kvůli němu zlepšilo ochranu
Sophos: Firmy se zajímají o kyberpojištění, 76 % kvůli němu zlepšilo ochranu
Canalys: Globální trh chytrých telefonů nabírá na dynamice, vyrostl o 12 %
Canalys: Globální trh chytrých telefonů nabírá na dynamice, vyrostl o 12 %