Hlavní navigace

Prázdninový prodej z pohledu resellera

24. 8. 2010
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor:
Nuda a klid do obchodu nepatří ani o prázdninách a letních dovolených. Jak se poprat s ospalým zájmem zákazníků?

Pro prodejce je léto relativně klidnou částí roku. Píšu relativně, jelikož každé roční období má svoje. Lidé v létě jezdí na dovolenou, případně ji tráví doma. Menší prodejce v kamenném obchodě tak stojí před otázkou, jak nalákat zákazníky k sobě.

Využít přitom může přítomnosti samotných turistů. Každý z nich dnes totiž hledá možnost připojit se k internetu, dohledat informace, případně si poslat e-mail. Nabídnout v prodejně přístup k internetu, ale samozřejmě nestačí. Do sortimentu musíte přidat produkty, které takový turista obvykle potřebuje a nakoupí – v mém případě se osvědčily baterie do fotoaparátu a paměťové karty.

A co ti „odpočívající“ zákazníci? I ti představují potenciál specifického letního prodeje. Tráví totiž dovolenou doma a mají více času. Sami nebo i s dětmi se více věnují počítači a mají čas ho vylepšit.  Někdy stačí ve své výloze zveřejnit informaci, že s takovým vylepšováním rádi pomůžete.

Léto přináší i řadu specifických nákupů. Z případné letargie vás může vyvést jedna bouřka, která vám před pultem vytvoří frontu zákazníků poptávajících nové HDD, zdroje, nebo přepěťové ochrany. Konkrétně ty já osobně prodám skoro každému, kdo přijde po bouřce s porouchaným počítačem.

A co firmy? Všem je jasné, že pracují i v létě a zásobování spotřebním materiálem je třeba i v parném dni. To platí i pro nás prodejce. Já osobně léto považuji za čas přípravy na podzim a rekapitulaci uplynulého pololetí, stejně jako nastavení strategie pro další období. I malá firma musí mít určitý plán a vizi, na jakou skupinu zákazníků se bude zaměřovat.

Podle mě tedy není okurkové sezony, když umíte jít s dobou, nabídnout aktuální novinky a doplnit je službami. A to je to, co podle mé zkušenosti klienti ocení – kvalitní služby a záruku.

 

MMF24


 

Autor proniká do tajů IT a internetu už od roku 1995. Své první zkušenosti nasbíral u PC 486 a operačního systému MS-DOS 6.2. V té době také ukončil zaměstnání mistra údržby a prošel několika pozicemi v tuzemských IT firmách. Aktuálně pracuje jako technik, prodejce a nákupčí v kamenném obchodu zaměřeném na prodej informačních technologií.

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
ExpertBook B5: Nástroj pro náročné
ExpertBook B5: Nástroj pro náročné
Milan Bartek (Arrow ECS): Cloud je pro nás strategickou oblastí
Milan Bartek (Arrow ECS): Cloud je pro nás strategickou oblastí
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Atos: Spokojení zaměstnanci mohou zvýšit firemní zisk až o čtvrtinu
Atos: Spokojení zaměstnanci mohou zvýšit firemní zisk až o čtvrtinu