Hlavní navigace

Předvánoční e-mailingové kampaně vyžadují speciální péči (Mailkit)

21. 12. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © fotogestoeber - Fotolia.com
Zahlcení mailových schránek příjemců v průběhu vánočních kampaní znamená podle společnosti Mailkit jediné - nutnost cílených a personalizovaných zpráv. Ke všemu ostatnímu se příjemci nebudou stavět příliš příznivě.

Společnost Mailkit provedla analýzu e-mailového marketingu v období vánoční sezóny. Nepřekvapí, že s rostoucí nákupní horečkou rostla i aktivita v této oblasti. E-mailové kampaně podle několikaletého měření gradují v 50. týdnu, přičemž v posledních dvou týdnech v roce dochází k výraznému utlumení.

Před Vánoci jsou však podle Mailkitu aktivní nejen obchodníci, ale i příjemci, kteří projevují vyšší ochotu nakupovat. To se pozitivně projevuje na ukazateli click-thru-rate (CTR), tedy „proklikovosti“ příslušné kampaně. Největší úspěšnost z pohledu CTR však přichází až po svátcích a v prvních dnech nového roku.

V tomto období jsou příjemci lačni po dobrých nabídkách, jinými slovy po povánočních slevách. Nevýhodou podle Mailkitu je, že zákazníci jsou v tomto období zároveň i mnohem vybíravější.

Příjemce je před Vánoci přísnější

V posledním čtvrtletí (především do 50. týdne) si podle Mailkitu musí každý prodejce dát na svém mailingu záležet o mnoho více, než jindy během roku.

Schránka příjemce je během vánočních kampaní zahlcena nevyžádanými zprávami, případně zprávami, ke kterým má odesílatel příjemcův souhlas, ale neposílá mu nic pravidelně, jinými slovy si vzpomene jen párkrát do roka.

Takové zprávy se u příjemce podle Mailkitu nesetkají s příliš pozitivním ohlasem. Příjemci jsou však během vánoční sezóny méně shovívaví i k vyžádaným a pravidelným sdělením. Prodejci podle Mailkitu před Vánoci rozesílají i plošné kampaně bez cílení a personalizace.

Graf 1 - Objem rozesílaných zpráv po měsících

Mailkit - Objem zpráv

Zdroj: Mailkit

Graf 2 - Objem rozesílaných zpráv po týdnech

Mailkit - Objem zpráv

Zdroj: Mailkit

Graf 3 - Objemy zpráv vs. otevření a CTR

soutez_casestudy

Mailkit - Objem zpráv

Zdroj: Mailkit

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

HP ocenilo nejlepší servisní partnery v České republice
HP ocenilo nejlepší servisní partnery v České republice
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Reportáž: Velká cena Zaječí v podání Zebra systems
Reportáž: Velká cena Zaječí v podání Zebra systems
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
IDC: Trápení nekončí, globální trh tiskových zařízení propadl o 17,6 %
IDC: Trápení nekončí, globální trh tiskových zařízení propadl o 17,6 %