Hlavní navigace

S poklesem prodejů spotřebitelům Dell doufá v cloud

23. 5. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Tržby Dellu v prvním čtvrtletí nerostly. Prodeje consumer produktů se propadly o 7 %, přičemž servery a sítě zaznamenaly 11% nárůst.

S poklesem prodejů spotřebitelům Dell doufá v cloudSpolečnost Dell zaznamenala v prvním čtvrtletí končícím 29. 3. 2011 mírný růst tržeb o 5 % v oblasti služeb a podnikových řešení. Prodeje consumer produktů, které zahrnují notebooky a desktopy, však poklesly o 7 %. Meziročně obraz vzrostl o 1 %.

Trh sám o sobě je slabší než jsme na začátku čtvrtletí očekávali,“ uvedl v konferenčním hovoru s investory Brian Gladden, finanční ředitel společnosti Dell.

Díky částečnému zjednodušení produktové linie a nižším nákladům na komponenty consumer produktů byla však společnosti ziskovější, než očekávala. Zisk na akcii dosáhl 0,55 dolaru bez zahrnutí akvizičních nákladů. Analytici očekávali výsledek kolem 0,44 dolaru na akcii a tržby ve výši 15,4 miliard dolarů podle průzkumu od Thomson Reuters.

Podle principů GAAP Dell dosáhl v prvním kvartále provozního zisku 1,2 miliardy dolarů. Zisk na akcii (podle GAAP) činil 0,49 dolaru.

Strategický odklon k firemním klientům

S poklesem celkového trhu PC Dell začíná více sázet na budoucnost nových služeb a technologií pro datová centra. Tím se přesouvá od produktů s nízkými maržemi, jako jsou levné notebooky a desktopy.

Strategie se začíná vyplácet, uvedlo vedení společnosti v tiskové zprávě. Příjem ze serverů a síťových produktů vzrostl meziročně o 11 %.

Na druhou stranu krok Dellu ke vlastním úložištím stál výrobce po ukončení spolupráce s EMC určité příjmy. Především vlivem poklesu prodejů úložných serverů postavených na EMC, klesly celkové příjmy z úložišť o 13 %.

Společnost plánuje v následujících měsících obnovení svého consumer portfolia. V podnikové oblasti začaly opět růst výdaje na IT, což podle Dellu přispěje k nadprůměrnému růstu příjmů v druhém čtvrtletí.

MMF24

Dell prodeji tabletů do firem zatím moc nevěří

Výrobce neočekává výrazný růst zájmu firem v oblasti tabletů. „Pro podniky tablety představují po počítačích a mobilních telefonech třetí zařízení, které prostě nechtějí řídit“, uvedl výkonný ředitel Michael Dell. „Není zcela jasné, kolik kusů se prodá,“ uvedl v konferenčním hovoru. „Gartner uvádí, že zde budou v roce 2014 dvě miliardy počítačů. Myslím, že přibližně 10 milionů tabletů se prodalo za posledních 6 měsíců.

Michael Dell zmínil, že nakonec očekává silný trhu tablet a až se tak skutečně stane, Dell bude na tomto trhu významným hráčem. Není si však zatím jistý, kdy situace nastane.

Zdroj: IDG News Service

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Atos: Spokojení zaměstnanci mohou zvýšit firemní zisk až o čtvrtinu
Atos: Spokojení zaměstnanci mohou zvýšit firemní zisk až o čtvrtinu
ExpertBook B5: Nástroj pro náročné
ExpertBook B5: Nástroj pro náročné
Milan Bartek (Arrow ECS): Cloud je pro nás strategickou oblastí
Milan Bartek (Arrow ECS): Cloud je pro nás strategickou oblastí
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci