Hlavní navigace

Budoucnost značek závisí na CX. Nezapomeňte ale na personifikaci

3. 4. 2017
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor:
Pouze firmy, které se zákazníky umějí chytře pracovat, mají v digitálním prostoru vyšší návratnost investic.

Se zajímavým průzkumem přichází dánská společnost Sitecore. Podle jejích dat by bylo 75 % zákazníků loajálnějších ke značce, u které by měli dobrou zkušenost s naplněním svých očekávání. Nejcitlivější v této otázce jsou přitom mladí lidé. Efektivní komunikace se zákazníkem se tedy stává alfou a omegou každého obchodníka. Jak z průzkumu vyplývá, pouze firmy, které se zákazníky umějí chytře pracovat, mají v digitálním prostoru mnohem vyšší návratnost investic než firmy, které nereagují na dnešní trendy a přesun z offline do digitálního prostředí.

Úspěch může firmám v dnešní době garantovat obsah zacílený na správného zákazníka ve správném čase a na správném místě. S tímto řešením přichází Internet Projekt se Sitecore, která dodává relevantní obsah napříč digitálními kanály a firmám přináší vyšší konverzní poměr při plnění nejen obchodních cílů firmy či značky.

Důležitou roli hraje pocit zákazníka, že i na internetu komunikuje provozovatel webu právě s ním. Ať už jde o promo v e-shopech, kampaňový obsah na vlastním webu či přizpůsobení newsletteru podle potřeb a přání zákazníka, obchodník musí vždy nabídnout relevantní sdělení. Firmy, které se nedokáží tomuto trendu přiblížit, čeká neodvratný sestup.

MMF24

„Největší výzvou dnešní doby je využít dostupná data potenciálních zákazníků a umět s nimi pracovat. Komplexnost digitálního marketingu musí obsáhnout veškerou komunikaci zákazníka se značkou na všech digitálních kanálech,“ říká Petr Elgner ze společnosti Internet Projekt, která je partnerem dánské společnosti Sitecore. „Zákaznická data se nachází v různých systémech a marketingových službách či aplikacích a často není v lidských silách marketérů tato data vyhodnocovat a následně se zákazníkem komunikovat na téma, které ho skutečně zajímá. To vše se projevuje zbytečným plýtváním marketingových rozpočtů a negativní zpětnou vazbou od uživatelů, kteří dostávají nevyžádaný obsah. Nedochází pak k budování vztahu mezi brandem a zákazníkem,“ doplňuje Elgner.

Budoucnost značek leží v budování tzv. Customer experience (CX). Naučit se přemýšlet jako zákazník a poznat jeho potřeby a přání. Tuto výzvu řeší Sitecore za pomoci sběru dat o uživatelích. Obchodník s jejich pomocí dokáže analyzovat, jaké produkty jsou pro ně atraktivní a zda by měli zájem o jejich koupi.

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

Marcel Divín (Epson Europe): Kudy se ubírá firemní tisk?
Marcel Divín (Epson Europe): Kudy se ubírá firemní tisk?
Sophos: Firmy se zajímají o kyberpojištění, 76 % kvůli němu zlepšilo ochranu
Sophos: Firmy se zajímají o kyberpojištění, 76 % kvůli němu zlepšilo ochranu
Milan Bartek (Arrow ECS): Cloud je pro nás strategickou oblastí
Milan Bartek (Arrow ECS): Cloud je pro nás strategickou oblastí
Canalys: Globální trh chytrých telefonů nabírá na dynamice, vyrostl o 12 %
Canalys: Globální trh chytrých telefonů nabírá na dynamice, vyrostl o 12 %
ExpertBook B5: Nástroj pro náročné
ExpertBook B5: Nástroj pro náročné
Atos: Spokojení zaměstnanci mohou zvýšit firemní zisk až o čtvrtinu
Atos: Spokojení zaměstnanci mohou zvýšit firemní zisk až o čtvrtinu