Hlavní navigace

Češi nejčastěji nakupují v čínských, německých a amerických e-shopech (PayPal)

25. 8. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: © vilisov - Fotolia.com
... nepočítáme-li ty tuzemské, samozřejmě. Průzkum PayPalu a GfK však ukázal, že čeští spotřebitelé častěji hledají v nabídkách zahraničních e-shopů. Motivací už není pouze cena, ale také dostupnost, kvalita nebo větší výběr.

Z průzkumu společností PayPal a GfK vyplývá, že již více než tři čtvrtiny českých on-line spotřebitelů nakupují v e-shopech. Z odpovědí respondentů vyplývá, že čeští zákazníci sice i nadále preferují zejména tuzemské obchody, ale jejich odvaha nakupovat v zahraničí roste.

Průzkum uvádí, že 16 % oslovených zákazníků nakupuje v zahraničních e-shopech alespoň jednou za půl roku. Mezi českými on-line zákazníky přitom vedou internetové obchody v Číně, kde nakoupila už více než polovina z nich. Další v pořadí byly obchody z Německa, USA a Spojeného království.

Důvody, proč Češi nakupují v zahraničních e-shopech, se podle průzkumu mění. Cena je důležitá pouze v případě čínských obchodů, zatímco jinde rozhoduje dostupnost zboží, které není možné dostat doma, a důležitá je pro ně také vyšší kvalita produktů, příznivý směnný kurz či větší výběr zboží a stylů.

Čechy přitom nejvíce táhne do zahraničních e-shopů oblečení, které nakupuje více než třetina respondentů. Až za oblečením následuje spotřební elektronika, kterou takto nakupuje 28 % respondentů, a hračky, které kupuje 15 % oslovených.

MMF24

Pokud jde o platební metody, tak měl PayPal měl coby zadavatel průzkumu jistě radost z toho, že je mezi českými spotřebiteli nejoblíbenějším způsobem platby za nákupy v zahraničí. Jeho službu využívá 36 % respondentů, zatímco druhou nejoblíbenější metodu, platbu kartou, používá 33 % českých online nakupujících.

Zdroj: PayPal

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

ExpertBook B5: Nástroj pro náročné
ExpertBook B5: Nástroj pro náročné
Milan Bartek (Arrow ECS): Cloud je pro nás strategickou oblastí
Milan Bartek (Arrow ECS): Cloud je pro nás strategickou oblastí
Marcel Divín (Epson Europe): Kudy se ubírá firemní tisk?
Marcel Divín (Epson Europe): Kudy se ubírá firemní tisk?
Atos: Spokojení zaměstnanci mohou zvýšit firemní zisk až o čtvrtinu
Atos: Spokojení zaměstnanci mohou zvýšit firemní zisk až o čtvrtinu
Allegro v ČR spouští vlastní výdejní boxy, WE|DO se mění na One by Allegro
Allegro v ČR spouští vlastní výdejní boxy, WE|DO se mění na One by Allegro
Sophos: Firmy se zajímají o kyberpojištění, 76 % kvůli němu zlepšilo ochranu
Sophos: Firmy se zajímají o kyberpojištění, 76 % kvůli němu zlepšilo ochranu