Hlavní navigace

DisplaySearch: Domácnosti mají průměrně dvě televize

13. 8. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: © HaywireMedia - Fotolia.com
Podle analytické společnosti DisplaySearch v letošním roce půjde nejvíce televizí na odbyt na rozvíjejících se trzích. Proč lidé chtějí nové televize?

Prodeje televizí potáhnou rozvíjející se trhyDisplaySearch očekává, že v následujících 12 měsících připadne více jak 40 % všech prodaných televizorů na rozvíjející se trhy. Hlavním důvodem je pokles cen, výměnný cyklus a propagace výrobců.

V rozvíjejících se regionech stále dominují CRT televize, které se nacházejí v 53 % tamních domácností, zatímco ve vyspělých zemích jsou to naopak LCD televize s 54% podílem. Plazmové modely najdeme v 7 % domácnostech ve vyspělých zemích a 6 % v rozvíjejících se regionech.

Na vyspělých trzích jsou hlavními faktory ovlivňujícími nákup touha po ploché televizi spolu s kvalitním obrazem a přívětivými cenami.

Na rozvíjejících se trzích je to shodně kvalita obrazu, ale dále kvalita zvuku a následně dlouhá a kvalitní záruka. Za pozornost stojí rovněž počet televizí připadajících na jednu domácnost. Ve vyspělých zemích najdeme v domácnostech průměrně 2,4 televize, zatímco v rozvíjejících mají domácnosti 1,8 televize.


 

Graf1: Průměrný počet televizí na jednotlivých trzích

Průměrný počet televizí

Zdroj: DisplaySearch


 

Způsoby konzumace obsahu

Vzhledem k tomu, že v rozvíjejících se regionech domácnosti vlastní zpravidla jednu televizi, ale často bydlí v jednom domě více generací rodiny, nachází se v domácnosti mnoho dalších mobilních zařízení, na kterých spotřebitelé konzumují video a televizní obsah. Počet těchto zařízení je vyšší než v domácnostech ve vyspělých regionech.


 

Graf2: Způsoby konzumace TV/video obsahu na jednotlivých trzích

CS24

Způsoby konzumace obsahu TV

Zdroj: DisplaySearch

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
ExpertBook B5: Nástroj pro náročné
ExpertBook B5: Nástroj pro náročné
Milan Bartek (Arrow ECS): Cloud je pro nás strategickou oblastí
Milan Bartek (Arrow ECS): Cloud je pro nás strategickou oblastí
Atos: Spokojení zaměstnanci mohou zvýšit firemní zisk až o čtvrtinu
Atos: Spokojení zaměstnanci mohou zvýšit firemní zisk až o čtvrtinu
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?