Hlavní navigace

IDC: Spotřebitelé letos utratí 1,69 miliardy dolarů za technologie

24. 10. 2019
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © Maksim Šmeljov - Fotolia.com
Přestože do tradičních segmentů poputují tři čtvrtiny spotřebitelských výdajů, IDC podotýká, že spotřebitelé najeli na vlastní formu digitální transformace. Jejich výdaje na nové technologie do roku 2023 porostou v průměru o 13,2 % ročně.

Společnost IDC ve své aktuální prognóze odhaduje, že globální spotřebitelské výdaje na technologie se letos vyšplhají na 1,69 miliardy dolarů, což by představovalo meziroční nárůst o 5,3 %. Podobné tempo růstu by pak mělo vydržet až do roku 2023.

Analytici uvádí, že zhruba tři čtvrtiny všech výdajů na spotřební technologie poputují k tradičním segmentům. Polovinu této částky budou tvořit výdaje na mobilní telekomunikační služby následované mobilními telefony a osobní výpočetní technikou.

Tradiční technologie ovšem podle IDC vykážou do roku 2023 poměrně mírný růst, a to v průměru o 2,2 % ročně. Naopak výdaje na nové technologie by měly do konce prognózovaného období stoupat v průměru o 13,2 % ročně.

Mezi nové technologie společnost řadí soupravy pro virtuální (VR) a rozšířenou (AR) realitu, služby na vyžádání, robotické systémy, zařízení pro chytrou domácnost a chytrou nositelnou elektroniku.

Nejvíce by se podle analytiků mělo dařit právě chytrým domácím zařízením a službám na vyžádání; ty by v roce 2023 měly představovat zhruba 90 % výdajů na nové technologie.

I spotřebitelé procházejí digitální transformací

Technologické pokroky neustále redefinují pojem ,uživatelské pohodlí‘. Spotřebitelé si postupně osvojují nové technologie od chytrého osvětlení až po bezpečnostní monitorovací systémy,“ říká Stacey Soohoová s poukazem na to, že i mezi spotřebiteli probíhá digitální transformace.

Výrobci zase hledají nové příležitosti pro navazování a udržování kontaktu se zákazníky a hledají vyvážený mix personalizace a funkcionality. Zároveň dochází k prolínání mezi digitálními a fyzickými zážitky.

Největšími kategoriemi mezi spotřebitelskými technologiemi budou komunikace a zábava, jež by měly představovat přes 70 % celkových výdajů. Výdajům na zábavu budou dominovat televizní i hudební služby i online videohry.

Konkrétní případy využití nových technologií, které v prognózovaném období vykážou nejrychlejší růst, by podle analytiků IDC měly být hry využívající rozšířenou realitu (136,3 % CAGR) a sledování videoobsahu ve virtuální realitě (47,3 % CAGR).

Graf – Podíl potřebitelských výdajů podle kategorií

 

MMF24

Shora: soupravy pro VR/AR, drony, robotické systémy, služby na vyžádání, nositelná elektronika, ostatní

Zdroj: IDC

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

ExpertBook B5: Nástroj pro náročné
ExpertBook B5: Nástroj pro náročné
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Milan Bartek (Arrow ECS): Cloud je pro nás strategickou oblastí
Milan Bartek (Arrow ECS): Cloud je pro nás strategickou oblastí
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Atos: Spokojení zaměstnanci mohou zvýšit firemní zisk až o čtvrtinu
Atos: Spokojení zaměstnanci mohou zvýšit firemní zisk až o čtvrtinu
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci