Hlavní navigace

IDC: Trh nositelné elektroniky se ve třetím kvartálu meziročně ztrojnásobil

15. 12. 2015
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: © djvstock - Fotolia.com
Silný růst mladého segmentu trhu pokračuje, poptávka roste po základních i chytrých zařízeních. V pětici největších výrobců se nacházejí dvě firmy, které před rokem ještě nebyly na trhu, Samsung byl naopak odsunut na šesté místo.

Nová zpráva společnosti IDC hovoří o pokračujícím raketovém růstu segmentu nositelné elektroniky. Ve třetím kvartálu 2015 se globálně prodalo 21 milionů těchto zařízení, což představuje 197,6% nárůst oproti stejnému období roku 2014.

Segment prožívá velmi dynamický rozvoj, který nejlépe ilustruje tabulka na konci článku – dva z pěti největších výrobců nebyli před rokem na trhu a kdo neroste trojciferně, ten nestíhá.

Raný vývoj trhu nositelné elektroniky přinesl velmi silnou konkurenci mezi předními výrobci a čínští výrobci se nyní svezli na vlně růstu a získávají tržní podíl. Čína se rychle stala nejrychleji rostoucím trhem a láká výrobce, aby se snažili zaujmout tamní zákazníky cenou nebo vlastnostmi,“ poznamenal Ramon Llamas, ředitel výzkumu IDC v oblasti nositelné elektroniky.

Chytrá a hloupá budou zatím koexistovat 

IDC dále poukazuje na to, že na trhu nedochází ke kanibalizaci. Oba hlavní produktové segmenty, tedy základní a chytrá nositelná elektronika (tu IDC definuje tak, že je schopná spouštět aplikace třetích stran), jsou zatím velmi jasně odděleny, a to nejen vlastnostmi, ale i cenou. Základní náramky totiž stojí průměrně okolo 100 dolarů, chytré hodinky jsou průměrně čtyřikrát dražší.

Fitbit zůstává světovou jedničkou se 4,7 milionu prodaných jednotek a 22% tržním podílem, což představuje výrazný pokles oproti loňským 32,8 %. Prodej Fitbitu totiž rostl jen o 101,7 %. Druhý Apple, který na rozdíl od Fitbitu nabízí velmi drahé chytré hodinky a prodal jen o 0,9 milionu jednotek méně, před rokem ještě nebyl na trhu.

Těsně třetí skončilo čínské Xiaomi, které si meziročně polepšilo o závratných 815 % a prodalo 3,7 milionu jednotek cenově dostupného náramku Mi Band. Problémem Xiaomi (a čínských výrobců obecně) zůstává, že drtivou většinu svých produktů prodalo na domácím trhu.

Na čtvrtém místě pak skončil Garmin, který se sice přiblížil hranici milionu prodaných jednotek, ale jeho meziroční růst dosahoval pouze dvouciferných 72,5 %, což s sebou přineslo pokles tržního podílu.

V tabulce nápadně chybí jedno velké jméno, a sice Samsung. Někdejší lídr segmentu chytrých zařízení byl z první pětice vystrčen dalším čínským výrobcem XTC patřícím pod BBK. Ani současná světová pětka před rokem nebyla na trhu a za svůj úspěch vděčí jedinému produktu – dětským hodinkám.

Tabulka – Výsledky největších výrobců (miliony jednotek)

Výrobce

Prodej 3Q15

Podíl 3Q15

Prodej 3Q14

Podíl 3Q14

Meziroč. změna

1. Fitbit

4,7

22,2 %

2,3

32,8 %

101,7 %

2. Apple

3,9

18,6 %

-

-

-

3. Xiaomi

3,7

17,4 %

0,4

5,7 %

815,4 %

4. Garmin

0,9

4,1 %

0,5

7,0 %

72,5 %

5. BBK

0,7

3,1 %

-

-

-

ostatní

7,3

34,6 %

3,9

54,6 %

88,8 %

Celkem

21,0

100,0 %

7,1

100,0 %

197,6 %

Zdroj: IDC

MIF22

Graf – Vývoj tržních podílů největších výrobců

 

Zdroj: IDC

Čtěte dále

Obrazem: Návrat konference eD Forum v brazilském rytmu
Obrazem: Návrat konference eD Forum v brazilském rytmu
Své finance můžete řídit kompletně z mobilního telefonu. Jak na to?
Své finance můžete řídit kompletně z mobilního telefonu. Jak na to?
Obrazem: TD Fest na Císařské louce
Obrazem: TD Fest na Císařské louce
IDC: Konec euforie na celosvětovém trhu nositelné elektroniky
IDC: Konec euforie na celosvětovém trhu nositelné elektroniky
Gartner: Globální trh PC v posledním kvartálu klesl, za celý rok ale vyrostl o desetinu
Gartner: Globální trh PC v posledním kvartálu klesl, za celý rok ale vyrostl o desetinu
Novinky od MMD: Zaměřeno na vášnivé hráče