Hlavní navigace

NetApp představil strategii pro ČR a SR

23. 7. 2010
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

NetApp, výrobce řešení pro datová úložiště, oznámil na pražském setkání se zákazníky a partnery své plány na rozvoj značky v České a Slovenské republice. ChannelWorld byl u toho. Jak se změní partnerský kanál výrobce a kdo posílí jeho lokální tým?

NetApp v roce 2009 dosáhl obratu 3,3 miliardy dolarů, což znamenalo meziroční růst o 11 %. NetApp vstoupil na český trh v druhé polovině minulého roku. Country manažerem pro Českou a Slovenskou republiku se stal Tomáš Martínek a české zastoupení získalo řízení z vídeňské pobočky. Tato struktura zůstává zachována, stejně jako model nepřímého prodeje, který je na lokálních trzích zajišťován prostřednictvím distributora s přidanou hodnotou (VAD) Arrow ECS.

Výrobce v loňském roce na světových trzích posiloval. Dosáhl celkového obratu 3,3 miliardy dolarů, což znamenalo meziroční růst o 11 %. „Našim plánem je získat pozici světové jedničky v oblasti storage a data managementu do roku 2012,“ uvedl na pražském setkání se zákazníky Eric Sillard, channel director pro region EMEA.

Pro NetApp to není cíl jednoduchý, před sebou má konkurenty jako EMC, IBM, HP a Dell. Pomoci mu mají loajální zákazníci, kteří podle pravidelného průzkumu společnosti uvádějí v 86 % případů, že neplánují přechod na jiné řešení pro ukládání dat. Významnější zbraní jsou však plánované nové produkty (na trhu budou k dispozici do dvou měsíců), kterými chce NetApp rozšířit svou působnost z oblasti největších enterprise podniků do segmentu středně velkých podniků (MSE - Mid Size Enterprise) a také snížení cen produktů současných.

Další výhodou proti konkurenci mají být ziskové služby jako servis a maintenance, které chce NetApp v co nejvyšší míře přenechávat partnerům. Pozici jedničky už přitom výrobce drží například v Německu nebo v Izraeli. Nyní se chce zaměřit na rozvíjející se trhy, mezi které patří i ten český a slovenský.

NetApp rozšíří lokální tým

NetApp drží podle zástupců společnosti na tuzemských trzích podíl kolem 4 %. Jeho partnerský kanál tvoří systémoví integrátoři, jako například S&T Services, Storyflex, Nomatic nebo Comparex, ale i výrobce Fujitsu Technology Solutions, který prodává řešení NetApp prostřednictvím svých partnerů jako doplněk k vlastním řešením.

soutez_casestudy

Podařilo se nám navýšit počet registrovaných partnerů na dvacet čtyři. Spolu s poklesem cen a uvedením nových produktů pro menší podniky chceme řady partnerů dále rozšiřovat,“ uvedl Eric Sillard pro ChannelWorld. Pomoci v tom má rozšíření týmu výrobce, který bude od 1. 8. v české pobočce tvořit už pět lidí. Kromě country manažera půjde o čtyři zaměstnance zodpovědné za pre-sales a sales aktivity.

Zájemci o partnerství se mohou obrátit přímo na distributora Arrow ECS. Ten zajišťuje akreditace pro prodej i případné certifikace specialistů, které umožňují další poskytování služeb nebo nasazování složitějších řešení. Více informací o produktech a řešeních získáte na stránkách společnosti NetApp.

Zdroj: ChannelWorld

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

IDC: Trápení nekončí, globální trh tiskových zařízení propadl o 17,6 %
IDC: Trápení nekončí, globální trh tiskových zařízení propadl o 17,6 %
Reportáž: Velká cena Zaječí v podání Zebra systems
Reportáž: Velká cena Zaječí v podání Zebra systems
AT Computers rozšiřuje spolupráci s HPE
AT Computers rozšiřuje spolupráci s HPE
HP ocenilo nejlepší servisní partnery v České republice
HP ocenilo nejlepší servisní partnery v České republice
Canalys: Dodávky chytrého audia překonaly hranici 90 milionů kusů
Canalys: Dodávky chytrého audia překonaly hranici 90 milionů kusů
Cisco: Softwaroví developeři řeší problémy s výkonem a dostupností aplikací
Cisco: Softwaroví developeři řeší problémy s výkonem a dostupností aplikací