Hlavní navigace

Salesforce: O důvěře v AI rozhodne kvalita a přesnost generovaných dat

14. 5. 2024
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: Depositphotos
Celkem 56 % uživatelů umělé inteligence tvrdí, že je obtížné získat od AI to, co potřebují.

Společnost Salesforce informuje, že podle analytiků firem napříč světovými trhy je největším problémem umělé inteligence špatná práce s daty. Téměř šest z deseti oslovených uživatelů AI tvrdí, že je pro ně obtížné získat od umělé inteligence to, co zrovna a potřebují.

Více než polovina z téměř šesti tisícovek respondentů průzkumu pak tvrdí, že nedůvěřuje datům používaným k trénování dnešních systémů AI. Pro více než tři čtvrtiny pracovníků je přitom při vytváření důvěry v umělou inteligenci klíčové, zda generuje přesná, úplná a bezpečná data.

Salesforce dělá zásadní změny v globální partnerské strategii Přečtěte si také:

Salesforce dělá zásadní změny v globální partnerské strategii

Dobrou zprávou je, že osm z deseti podnikatelů věří, že generativní AI sníží náklady a zvýší příjmy. Většina pracovníků se však domnívá, že k úspěšnému využití generativní AI na jejich pozici a v jejich organizaci jsou zapotřebí důvěryhodná data o zákaznících.

Tento nový průzkum podle Salesforce naznačuje, že výstupy generativní AI musí být podloženy důvěryhodnými daty, aby se tento nedostatek podařilo odstranit – a aby bylo možné využívat výhody této technologie v celé firmě.

Kvalita nad kvantitou

Z průzkumu dále vyplynulo, že 51 % pracovníků tvrdí, že generativní umělá inteligence nemá dostatek informací potřebných k tomu, aby byla užitečná. Celých 68 % těch, kteří nedůvěřují datům, na jejichž základě se umělá inteligence trénuje, váhá s jejím přijetím.

Tři čtvrtiny těch, kteří nedůvěřují datům, na jejichž základě se umělá inteligence vyvíjí, se také domnívá, že umělá inteligence nemá dostatek informací potřebných k tomu, aby byla užitečná.

MMF24

„Budoucnost umělé inteligence ve firmách není o větším množství dat, ale o těch správných datech. Pokud je AI založena na vlastních datech společnosti, přináší užitečnější výsledky a v konečném důsledku zvyšuje důvěru a šanci na přijetí zaměstnanci,“ uvedla k výzkumu Wendy Batchelderová, SVP, chief data officer v Salesforce.

Zdroj: Salesforce

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

Canalys: Dodávky chytrého audia překonaly hranici 90 milionů kusů
Canalys: Dodávky chytrého audia překonaly hranici 90 milionů kusů
Cisco: Softwaroví developeři řeší problémy s výkonem a dostupností aplikací
Cisco: Softwaroví developeři řeší problémy s výkonem a dostupností aplikací
IDC: Trápení nekončí, globální trh tiskových zařízení propadl o 17,6 %
IDC: Trápení nekončí, globální trh tiskových zařízení propadl o 17,6 %
HP ocenilo nejlepší servisní partnery v České republice
HP ocenilo nejlepší servisní partnery v České republice
Reportáž: Velká cena Zaječí v podání Zebra systems
Reportáž: Velká cena Zaječí v podání Zebra systems
Zyxel dokáže zpříjemnit život i nomádům, vzkazuje v podcastu Soňa Meszarošová
Zyxel dokáže zpříjemnit život i nomádům, vzkazuje v podcastu Soňa Meszarošová