Hlavní navigace

dTest: e-shopy někdy postupují samy proti sobě

1. 5. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: © Mopic - Fotolia.com
Spotřebitelský časopis dTest se opět zabýval nešvary, kterým by se poctiví provozovatelé e-shopů měli určitě vyhnout. Zároveň poukázal na sporné postupy internetových obchodů, kdy jsou prodejci sami proti sobě.

dTest: e-shopy někdy postupují samy proti sobě Časopis dTest se opět zabýval přístupem e-shopů ke spotřebitelům resp. dodržování zákona na ochranu spotřebitele.

Jím zjištěné nedostatky lze brát jako správné příklady toho, co nedělat, pokud jako provozovatel internetového obchodu nestojíte o problémy se zákonem, nežádoucí publicitu a v neposlední řadě o nespokojené zákazníky.

Jako jeden z hříchů některých e-shopů dTest uvádí manipulování s cenou tak, aby na první pohled vypadala co nejnižší a byla tedy co nejlákavější. Toho lze dosáhnout nepřičtením daně z přidané hodnoty, recyklačního poplatku či autorského poplatku.

Podle právníků dTestu takové jednání nemusí být nutně vždy nezákonné, ale minimálně ho lze považovat za nekorektní.

CS24

Některé e-shopy si prý také počínají špatně při uzavírání kupní smlouvy. Za okamžik jejího uzavření totiž berou potvrzení objednávky, ovšem podle názoru právníků časopisu dTest by okamžikem uzavřením kupní smlouvy mělo být až doručení zboží zákazníkovi.

E-shopy by též podle dTestu neměly spoléhat na to, že si vyhradí možnost jednostranné změny ceny či zrušení kupní smlouvy. Jeho právníci tvrdí, že i přesto může zákazník na smlouvě trvat za původně ujednaných podmínek. Za výjimku lze považovat například zcela zjevný omyl, který se promítl do smlouvy. Například chybně uvedená cena nižší i o několik řádů.

Zdroj: dTest

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

Milan Bartek (Arrow ECS): Cloud je pro nás strategickou oblastí
Milan Bartek (Arrow ECS): Cloud je pro nás strategickou oblastí
Marcel Divín (Epson Europe): Kudy se ubírá firemní tisk?
Marcel Divín (Epson Europe): Kudy se ubírá firemní tisk?
Atos: Spokojení zaměstnanci mohou zvýšit firemní zisk až o čtvrtinu
Atos: Spokojení zaměstnanci mohou zvýšit firemní zisk až o čtvrtinu
Sophos: Firmy se zajímají o kyberpojištění, 76 % kvůli němu zlepšilo ochranu
Sophos: Firmy se zajímají o kyberpojištění, 76 % kvůli němu zlepšilo ochranu
Allegro v ČR spouští vlastní výdejní boxy, WE|DO se mění na One by Allegro
Allegro v ČR spouští vlastní výdejní boxy, WE|DO se mění na One by Allegro
ExpertBook B5: Nástroj pro náročné
ExpertBook B5: Nástroj pro náročné