Hlavní navigace

GLS před Black Friday spouští v ČR vlastní samoobslužné boxy

25. 11. 2022
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: GLS
GLS reaguje na zvýšenou poptávku před vánoční sezónou a zároveň rychle rostoucí oblibu balíkomatů.

Balíkový přepravce GLS uvedl, že se připravuje na zvýšený nápor v souvislosti se slevovou akcí Black Friday, a rozšiřuje proto svoji síť výdejních míst o vlastní samoobslužné boxy, tzv. GLS Parcel Boxy.

V pilotním provozu jich pro letošní sezonu bude 85, a to napříč celou Českou republikou. Další by měly rychle přibývat. Přepravce na jejich vývoji spolupracoval s českou výrobní firmou Alfa3.

Podle průzkumu z jara letošního roku tuto formu převzetí balíků v současnosti aktivně využívá již každý pátý Čech. Přepravce zároveň doporučuje nenechávat vánoční nákupy na poslední chvíli. Dárky s doručením na domácí adresu by měli lidé objednávat do 19. 12.

Jako houby po dešti

GLS Parcel Boxy jsou umístěné na nejrůznějších místech napříč republikou – od sídlišť, přes okolí veřejných institucí, jako jsou např. školy, radnice či nemocnice, až po historické centrum Prahy. Další samoobslužné boxy v nových lokalitách budou postupně přibývat.

V uplynulém roce jsme investovali do vývoje zcela nového softwaru, který umožní snadnou integraci jakéhokoliv balíkomatu libovolného výrobce či provozovatele sdílených sítí do standardního procesu přepravy GLS a zároveň poskytne snadné ovládání nejen pro provoz GLS, ale především zákazníky,“ vysvětluje Pavel Včela, ředitel GLS Česká republika.

Ti si tak mohou v novém widgetu jednoduše nastavit, který typ výdejních míst či boxů si přejí pro své zásilky využít. Značné úsilí jsme věnovali také samotnému vývoji nové generace Parcel Boxů s důrazem na jejich spolehlivost, kvalitu a možnost sofistikované vzdálené správy,“ dodává.

Roste armáda výdejních boxů

Přepravce poznamenává, že obliba samoobslužných boxů rychle roste. Ještě před sedmi lety balíkomaty aktivně využívala pouhá 3 % lidí, dnes je to již pětina (20 %). Oceňují především možnost vyzvednutí zásilky v jakoukoliv denní dobu (85 %).

Zákazníci si rovněž cení rychlejšího výdeje bez čekání ve frontě (46 %), nižší ceny (26 %) či rychlejšího doručení (20 %). Údaje vyplývají z průzkumu GLS realizovaného agenturou Ipsos pomocí aplikace Instant Research v březnu 2022 na vzorku 1 000 respondentů.

Významný nárůst popularity samoobslužných boxů, ale i výdejních míst, jsme zaznamenali během pandemie covidu-19. Z průzkumu vyplývá, že se v tomto období o 100 % zvýšil počet lidí, kteří si nechali posílat balíky do balíkomatu,“ podotýká Včela.  

Channelworld_ozveny

Graf – Srovnání využívání balíkomatů mezi lety 2016 a 2022

Zdroj: GLS

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

Atos v roce 2023 nepatrně zvýšil výnosy a odvolal finanční cíle
Atos v roce 2023 nepatrně zvýšil výnosy a odvolal finanční cíle
Canalys: Jaro přichází, globální trh PC meziročně vykvetl o 3 %
Canalys: Jaro přichází, globální trh PC meziročně vykvetl o 3 %
Takanori Inaho je novým generálním ředitelem Epson Europe
Takanori Inaho je novým generálním ředitelem Epson Europe
Sophos: V 90 % útoků v roce 2023 kyberzločinci zneužili protokol RDP
Sophos: V 90 % útoků v roce 2023 kyberzločinci zneužili protokol RDP
Jak zpracovat dokumentový salát
Jak zpracovat dokumentový salát
Renáta Bláhová Krausová (Exclusive Networks): Fungujeme jako spojovací článek
Renáta Bláhová Krausová (Exclusive Networks): Fungujeme jako spojovací článek