Hlavní navigace

Mastercard: Polovina Čechů se stala terčem kyberpodvodníků

18. 4. 2024
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: Depositphotos
Každý desátý Čech nebo Češka zaplatili na internetu za zboží, které pak nikdy neobdrželi.

Společnost Mastercard ve svém průzkumu odhalila, že více než polovina Čechů a Češek se dostala do situace, kdy se někdo snažil ukrást peníze z jejich účtu nebo platební karty. Nejčastěji se setkávají s podvodnými e-maily a SMS.

Celkem 15 % dotázaných přiznává, že už se někdy skutečně stali obětí útoku kybernetických podvodníků. Dalších 31 % respondentů uvádí, že osobně znají někoho, kdo tímto způsobem přišel o peníze.

Vedle podvodných e-mailů a SMS se Češi nejčastěji setkávají s tím, že se někdo snažil zjistit údaje k jejich platební kartě. Často taky na internetu narazili na falešnou platební bránu. Desetina respondentů pak zaplatila na internetu za zboží, které jim vůbec nedorazilo.

„Rozvoj moderních technologií je bohužel příležitostí i pro zločince. Bezpečnost proto musí být součástí každého digitálního produktu a služby,“ zdůrazňuje Jana Lvová, generální ředitelka společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.

Channelworld_ozveny

S jakými situacemi jste se setkal/a?

Dostal/a jsem podvodný e-mail

28 %

Dostal/a jsem podvodnou SMS

22 %

Někdo se ode mě pokusil získat údaje k platební kartě

18 %

Narazil/a jsem na podvodnou platební bránu

17 %

Eshop si vzal peníze, ale nezaslal zboží

11 %

Někdo volal a vydával se za bankéře, policistu nebo finančního poradce

6 %

Narazil/a jsem na podvodnou aplikaci

5 %

Zdroj: Mastercard

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

IDC: Evropská pracoviště se transformují, výdaje na AR/VR utěšeně rostou
IDC: Evropská pracoviště se transformují, výdaje na AR/VR utěšeně rostou
Kulatý stůl o kyberbezpečnosti: Lidské zdroje versus umělá inteligence (3. díl)
Kulatý stůl o kyberbezpečnosti: Lidské zdroje versus umělá inteligence (3. díl)
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
PPL: Online nakupují téměř všichni Češi, třetina zboží i prodává
PPL: Online nakupují téměř všichni Češi, třetina zboží i prodává
T-Mobilu v prvním čtvrtletí i přes mírný pokles tržeb stoupla ziskovost
T-Mobilu v prvním čtvrtletí i přes mírný pokles tržeb stoupla ziskovost
GFI Software: Nejčastější chybou uživatelů je opakované použití stejných hesel
GFI Software: Nejčastější chybou uživatelů je opakované použití stejných hesel