Hlavní navigace

Mastercard: Polovina Čechů se stala terčem kyberpodvodníků

18. 4. 2024
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: Depositphotos
Každý desátý Čech nebo Češka zaplatili na internetu za zboží, které pak nikdy neobdrželi.

Společnost Mastercard ve svém průzkumu odhalila, že více než polovina Čechů a Češek se dostala do situace, kdy se někdo snažil ukrást peníze z jejich účtu nebo platební karty. Nejčastěji se setkávají s podvodnými e-maily a SMS.

Celkem 15 % dotázaných přiznává, že už se někdy skutečně stali obětí útoku kybernetických podvodníků. Dalších 31 % respondentů uvádí, že osobně znají někoho, kdo tímto způsobem přišel o peníze.

Vedle podvodných e-mailů a SMS se Češi nejčastěji setkávají s tím, že se někdo snažil zjistit údaje k jejich platební kartě. Často taky na internetu narazili na falešnou platební bránu. Desetina respondentů pak zaplatila na internetu za zboží, které jim vůbec nedorazilo.

„Rozvoj moderních technologií je bohužel příležitostí i pro zločince. Bezpečnost proto musí být součástí každého digitálního produktu a služby,“ zdůrazňuje Jana Lvová, generální ředitelka společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.

soutez_casestudy

S jakými situacemi jste se setkal/a?

Dostal/a jsem podvodný e-mail

28 %

Dostal/a jsem podvodnou SMS

22 %

Někdo se ode mě pokusil získat údaje k platební kartě

18 %

Narazil/a jsem na podvodnou platební bránu

17 %

Eshop si vzal peníze, ale nezaslal zboží

11 %

Někdo volal a vydával se za bankéře, policistu nebo finančního poradce

6 %

Narazil/a jsem na podvodnou aplikaci

5 %

Zdroj: Mastercard

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

Atos: Spokojení zaměstnanci mohou zvýšit firemní zisk až o čtvrtinu
Atos: Spokojení zaměstnanci mohou zvýšit firemní zisk až o čtvrtinu
Canalys: Globální trh chytrých telefonů nabírá na dynamice, vyrostl o 12 %
Canalys: Globální trh chytrých telefonů nabírá na dynamice, vyrostl o 12 %
Sophos: Firmy se zajímají o kyberpojištění, 76 % kvůli němu zlepšilo ochranu
Sophos: Firmy se zajímají o kyberpojištění, 76 % kvůli němu zlepšilo ochranu
Milan Bartek (Arrow ECS): Cloud je pro nás strategickou oblastí
Milan Bartek (Arrow ECS): Cloud je pro nás strategickou oblastí
ExpertBook B5: Nástroj pro náročné
ExpertBook B5: Nástroj pro náročné
Marcel Divín (Epson Europe): Kudy se ubírá firemní tisk?
Marcel Divín (Epson Europe): Kudy se ubírá firemní tisk?