Hlavní navigace

Popularita on-line plateb kartou roste, nejoblíbenější zůstává dobírka (Heureka.cz)

4. 6. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: © goodluz - Fotolia.com
Dobírku coby nejpopulárnější platební metodu stále využívá 38 % zákazníků českých e-shopů, podíl on-line platby kartou však meziročně vyrostl téměř o polovinu.

Portál Heureka.cz zveřejnil výsledky průzkumu používání platebních metod na českém trhu. Data, která Heureka sesbírala ve spolupráci s českými e-shopy vypovídají o nárůstu obliby platby kartou, ale i o trvající popularitě klasické dobírky.

Ta si v platbách na internetu stále drží prvenství; využívá ji 38 % internetových uživatelů. Vzhledem k množícím se technologiím a novým metodám je až překvapující, že ve srovnání s loňským rokem ztratila dobírka jen jeden procentní bod podílu.

Druhou nejčastější metodou je platba při osobním odběru, kterou, stejně jako před rokem, využívá 29 % zákazníků. Na třetím místě se pak umístila on-line platba kartou, která posílila z loňského 9% podílu na 13%.

On-line platební metody nabírají na popularitě již delší dobu. Letos on-line platba kartou posílila oproti loňsku téměř o polovinu na aktuálních 13 %. Lidé ji využívají už častěji než platbu klasickým bankovním převodem,“ uvedl k výsledkům Tomáš Braverman, ředitel portálu Heureka.cz.

Klasickém převodu podíl naopak mírně poklesl z loňských 10 % na 9 % a jen těsně pod ním se umístila platba prostřednictvím platebního tlačítka, tedy rychlého bankovního převodu. Na splátky nakupují pouze 2 % zákazníků a úplné minimum (1 %) využívá PayPal a ostatní metody.

podcast

Tabulka 1 – Podíly platebních metod na českém internetu

Metoda

2014

2015

Dobírka

39 %

38 %

Platba při převzetí

29 %

29 %

On-line platba kartou

9 %

13 %

Bankovní převod

10 %

9 %

Platební tlačítko

7 %

8 %

Splátky

4 %

2 %

PayPal/ostatní

2 %

1 %

Zdroj: Heureka.cz

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

Reportáž: SWS pod Sněžkou zachraňovala marže a hasila žízeň
Reportáž: SWS pod Sněžkou zachraňovala marže a hasila žízeň
Kulatý stůl o kyberbezpečnosti: Lidské zdroje versus AI (3. díl)
Kulatý stůl o kyberbezpečnosti: Lidské zdroje versus AI (3. díl)
Anect: O tom, zda naletíme kyberpodvodníkům, rozhoduje věk uživatele i přístup zaměstnavatele
Anect: O tom, zda naletíme kyberpodvodníkům, rozhoduje věk uživatele i přístup zaměstnavatele
Lenovo v posledním čtvrtletí rostlo, tržby z nepočítačových produktů lámaly rekordy
Lenovo v posledním čtvrtletí rostlo, tržby z nepočítačových produktů lámaly rekordy
Enovation: Jen 6 % českých firem zatím využívá umělou inteligenci
Enovation: Jen 6 % českých firem zatím využívá umělou inteligenci
Eset: Skupiny napojené na Rusko se zaměřují na špionáž v rámci EU
Eset: Skupiny napojené na Rusko se zaměřují na špionáž v rámci EU