Hlavní navigace

Zdarma a splátky, to jsou nejčastější slova v newsletterech českých e-shopů (VIVmail.cz)

1. 12. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © fotogestoeber - Fotolia.com
V říjnu a listopadu e-shopy lákají na dárky zdarma, v prosinci na poslední příležitosti a výprodeje. Ve vánočním období newslettery nejčastěji přicházejí v pondělí a úterý odpoledne.

Společnost VIVmail.cz představila výsledky analýzy, ve které zkoumala, jak největší české e-shopy využívají možnosti komunikace se zákazníky pomocí newsletterů, jak často je posílají, v jaký čas a s jakým obsahem.

VIVmail.cz uvádí, že z hlediska počtu a frekvence posílání elektronických newsletterů jsou v ČR dlouhodobě nejaktivnější Okay, Mall, Kasa, Alza, s odstupem pak následují Mironet, LevneElektro, CZC.cz, TSbohemia a Popron

Z pohledu značek patří v newsletterech českých e-shopů mezi nejfrekventovanější jednoznačně Samsung, o třetinu nižší pokrytí má Philips, poloviční Lenovo, Sony, Asus a LG.

Analýza uvádí, že za nejlepší hodinu pro posílání české e-shopy považují odpolední dobu mezi 15-18 hodinou a pak také dopoledne mezi 10-12. Na opačném konci pak přirozeně vede noční čas, kdy nejméně e-mailů přichází mezi 2-4 ráno.

Z hlediska dnů v týdnu vychází z loňských a letošních dat pro posílání vánočních newsletterů jako nejatraktivnější den úterý a pondělí, což platí pro měsíce listopad a prosinec. Přitom v ještě v říjnu se nejvíce nabídek posílalo ve středu a pak ve čtvrtek a pátek. Počet zpráv odesílaných o víkendu se před Vánoci zdvojnásobil, ale i přesto jsou to jasně nejslabší dny.

Mezi nejfrekventovanější slova ve vánočních newsletterech kromě spojek a předložek patřily v říjnu zdarma, splátky a sleva, v listopadu to byla slova ceny, dárky a zdarma. V prosinci 2014 to pak byla slova splátky, výprodej a poslední. S tím souvisí také údaje o speciálních nabídkách, či bonusech, které se k nákupu zákazníkům nabízejí.

Jednoznačným tahákem od října do prosince je podle VIVmail.cz každoročně doprava zdarma, jejíž nabídka u konkrétních produktů října na listopad vzrostla, mimo jiné díky akci Den dopravy zdarma, o 50 % a i v prosinci by podle loňských zkušeností měla zůstat podobně vysoká.

Channelworld_ozveny

Z loňských a letošních údajů vyplývá, že dárky zdarma se dávají nejvíce v listopadu a v říjnu a v prosinci je jejich nabídka o třetinu nižší.

Zdroj: VIVmail.cz

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

TD Synnex bude i nadále distributorem VMware by Broadcom v České republice
TD Synnex bude i nadále distributorem VMware by Broadcom v České republice
GFI Software: Úspěšnost útoků zvyšuje podceňování hrozeb i neopatrnost uživatelů
GFI Software: Úspěšnost útoků zvyšuje podceňování hrozeb i neopatrnost uživatelů
Fortinet se připojuje k iniciativě EK ohledně vzdělávání v kyberbezpečnosti
Fortinet se připojuje k iniciativě EK ohledně vzdělávání v kyberbezpečnosti
IDC: Dodávky nositelné elektroniky by příští rok mohly růst dvouciferně
IDC: Dodávky nositelné elektroniky by příští rok mohly růst dvouciferně
Editorial: Vychází nový ChannelWorld aneb lidé a AI
Editorial: Vychází nový ChannelWorld aneb lidé a AI
Reportáž: Dusíková show a spousta novinek na eD Expo 2024
Reportáž: Dusíková show a spousta novinek na eD Expo 2024